Boendesekreterare till SDF Centrum
Göteborgs stad., SDF Centrum / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Centrum i Göteborg CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt
Publiceringsdatum2017-05-23ArbetsuppgifterSom boendesekreterare i SDF Centrum ingår du i Vuxenenheten, Individ & Familj.
Vår målgrupp är vuxna personer över 20 år med en missbruks- och/eller beroendeproblematik, bostadslöshet samt personer som söker skydd eller stöd utifrån våld i nära relation.
I nuläget består enheten av enhetschef, två 1:e socialsekreterare, fem socialsekreterare med ansvar för missbruksfrågor, tre socialsekreterare med ansvar för boendefrågor (boendesekreterare), två socialsekreterare med en mottagningsfunktion, två boendekonsulenter och fyra behandlingsassistenter.
Dina arbetsuppgifterBoendesekreterarens uppdrag är att handlägga ärenden och ansökningar avseende bistånd till boende och att göra skyddsbedömningar och ge stöd till personer som utsatts för våld i nära relation. Uppdraget innebär även att handlägga kommunala kontrakt, samt i vissa fall tränings- och referensboenden.
Vuxenheten är en stabil, kompetent och positiv arbetsgrupp som bemöter varandra och andra med värdighet och respekt. Våra arbetsuppgifter är omväxlande och vi arbetar aktivt med metodutveckling och med att förbättra vårt arbetssätt.
All personal har extern processhandledning och intern metodhandledning i grupp.
KvalifikationerDu ska ha socionomutbildning och erfarenhet av myndighetsutövning inom det aktuella lagstiftningsområdet. Det är meriterande med kunskaper om hyreslagstiftning. Vi kommer att fästa stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är önskvärt att du har erfarenhet av datasystemet Treserva. Erfarenhet av att arbeta med vuxna missbrukare, psykiskt funktionshindrade och våld i nära relation är meriterande.
Du förutsätts kunna arbeta självständigt samt ha en god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Som person ska du vara strukturerad, flexibel och ha lätt att samarbeta med andra.
ÖVRIGT
Rekryteringen påbörjas omgående och intervjuer sker löpande.
Du har möjlighet att få friskvårdsbidrag. Stadsdelen har också en cykelförmån samt förmånlig avbetalning av västtrafikkort.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att alltid ange din e-post i ansökan och att skicka in din ansökan digitalt, inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligen men bestämt alla typer av erbjudanden om stöd i rekrytering och annonsering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 1 september eller efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-13
Ange följande referens när du ansöker: A687611
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnette Lidfeldt 031-3657443
FöretagGöteborgs stad., SDF Centrum
AdressGöteborgs stad., SDF Centrum
Box 5293
40225 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 71
Jobbnummer 3516176
Observera att sista ansökningsdag har passerat.