Boendesamordnare Administrativa enheten
Mora Kommun / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora Kommun i Mora,
Orsa,
Älvdalen eller i
hela Sverige Ansök idag. Kollegor imorgon.
Publiceringsdatum2022-04-29BeskrivningAdministrativa enheten är ett stöd till socialförvaltningens olika verksamheter.
Enheten ansvarar för ekonomiska uppgifter såsom fakturering, inköp och beställning, avstämningar, utbetalningar, ersättningar, planering, bemanning, visst HR-stöd och handläggning av ärenden enligt SoL och LSS. Enheten ansvarar också för diarieföring samt arkivering och har en reception för mottagande av besökare.
Vi söker nu en ambitiös Boendesamordnare och Administratör för HS enheten under ordinarie personals sommarsemester. Tjänsten är ett vikariat med 100% tjänstgöringsgrad med tillträde 2022-06-13 och pågår till 2022-08-14.
Inskolning kommer ske tillsammans med ordinarie boendesamordnare under vikariatets första tre veckor.
Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Dina arbetsuppgifterI dina arbetsuppgifter som boendesamordnare ingår det att:
• Samordna boende för brukare gällande både somatisk vård och demensvård.
• Samordna boende gällande avlastning för brukare med korttidsboende, avlastning och växelvård inom demensvård och somatisk vård.
• Sammanställa statistik för boendeansökningar.
• Dokumentera intresseanmälan och erbjudande i kösystemet till trygghetsboende.
• Rapportera in- och utflyttningar.
• Sammanställa ej verkställda beslut till länsstyrelsen.
• Vid behov följa biståndshandläggare på möten.
• Meddela avgiftshandläggare nya och avlidna brukare.
I dina arbetsuppgifter som Administratör HS-enheten ingår det att:
• Svara för vikarieanskaffning.
• Hantera och bevilja frånvaro, semester, turbyten etc i systemet Beshed.
• Schemahantering
• Övriga administrativa uppgifter
Du har i din arbetsroll dagliga kontakter med interna och externa parter som anhöriga, brukare, personal, handläggare etc som är viktiga för verksamheten.
KvalifikationerSom sökande till tjänsten vill vi att du har en genomförd gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har förmågan att uttrycka sig i tal och skrift på svenska samt att du på ett tillfredsställande sätt kan arbeta tillsammans med andra människor. Som boendesamordnare och administratör förväntas du kunna planera, organisera och prioritera ditt arbetet på ett effektivt sätt där du med din erfarenhet kan omsätta kunskapen till praktiskt arbete. Det är viktigt att du kan har datavana och kan hantera system som Beshed, ProCapita samt LifeCare där du handlägger ärenden vilka är viktiga i din arbetsroll.
Du ska ha förmågan att på ett bra sätt anpassa dig till förändringar och se möjligheten i dessa samt att du snabbt kan ändra sitt synsätt och förhållningssätt.
Viktigt är att du delar Mora kommuns värdegrund
Vi ser gärna att du har kunskaper om verksamhetsområdet HSL, SoL och LSS samt kunskaper gällande ekonomi som är relevanta för befattningen. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och att du kan se helheten där du bör kunna ta hänsyn till det större perspektivet.
Som person bör du vara lugn och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer och att du ständigt kan ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt till ditt arbete.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete. Du bör gärna ha relevanta kunskaper om lagar och föreskrifter inom personalområdet samt kunskaper om arbetsmiljölagstiftningen.
Meriterande är även om du har erfarenhet av verksamhetsområdet HSL/SoL/LSS, av arbete inom vård och omsorg samt av ekonomiska arbetsuppgifter som är relevanta.
KvalifikationerKörkort B för manuell växellåda
Datafärdigheter relevanta för befattningen
Kunskaper inom systemen LifeCare, Procapita och Beshed
Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.
Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår
https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2022-06-13 Visstidsanställning till
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMora kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/141".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Mora kommun (org.nr 212000-2213)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Mora Kommun
Kontakt Rolf Karp, Administrativ chef
0250-26510 Jobbnummer 6589564
Observera att sista ansökningsdag har passerat.