Boendechef

Norsjö kommun / Administratörsjobb / Norsjö
2011-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Boendechef" (publicerad 2013-06-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Norsjö, Malå, Lycksele, Skellefteå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö, Skellefteå eller i hela Sverige

Norsjö kommun startade under 2008 två boenden för ensamkommande flyktingbarn. Ett boende (Athena) är placerat i Bastuträsk och det andra (Pallas) i Norsjö, och det är till dessa två vi nu söker en gemensam boendechef. Enligt beslut i kommunfullmäktige i juni 2011 flyttas boendet i Bastuträsk till Norsjö.
Verksamheten organiseras under verksamhetsområdet Utveckling och tillväxt under avdelningen Arbetsmarknad och inflyttning, med uppdraget att tillförsäkra barnen god vård och omsorg enligt socialtjänstlagen. Boendepersonalen ska stödja de ungas utveckling och samarbeta med skola, föreningsliv, studieförbund och andra samarbetspartners för att på ett bra sätt slussa ut barnen i samhället. De två boendena som finns i kommunen har 10 platser vardera.
Arbetsuppgifter: Arbetsuppgiften blir att leda det dagliga arbetet och säkerställa verksamhetens uppdrag. Du kommer att ha verksamhetsansvar, arbetsmiljöansvar och budgetansvar.
Kvalifikationer: Du ha en lämplig högskoleutbildning (180 hp) Lämplig utbildning kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog eller annan utbildning som prövas likvärdig.
Du ska också ha erfarenhet av liknande verksamhet och
vitsordad personlig lämplighet.
Arbetsledaren ska också inneha tillräcklig kunskap och kompetens för att bl.a. kunna ansvara för att
• arbetet organiseras så att den enskilde tillförsäkras boende, vård och behandling som är av god kvalitet och uppfyller kraven på säkerhet och att verksamheten kännetecknas av god etik och ett respektfullt bemötande,
• verksamheten planeras, utvecklas och utvärderas, och verksamheten utvecklas i takt med ny lagstiftning, nya forskningsresultat och resultat från tillsynen.
• Se övrigt Socialstyrelsens föreskrifter:
Önskvärt är tidigare erfarenhet av arbete med ungdomar och dess utveckling samt arbete med invandrare/migrationsfrågor. Kunskaper och erfarenhet av arbetsledning är också meriterande. Språkkunskaper framförallt i engelska samt B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav
Omfattning: Heltid. Helg- och kvällstjänstgöring kan bli aktuell.
Ansökan skickas till: Norsjö Kommun, Kanslienheten, 935 81 NORSJÖ eller via e-post till jobbansokan@norsjo.se
Övrigt: Vid en ev. intervju ska ett aktuellt utdrag från polisens belastningsregister tas med.
Vi skickar en bekräftelse på varje inkommen ansökan. Det är därför viktigt att Ni hör av er om ni inte får någon sådan. Kontakta Siv Bäckström 0918-141 51

Publiceringsdatum
2011-06-18

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Helg- och kvällstjänstgöring kan bli aktuell. Tillträde i september 2011.

Ersättning
Fast lön
Ange löneanspråk i ansökan.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-30
Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser.
Ange följande referens när du ansöker: 27/11
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobbansokan@norsjo.se

Kontakt
Max Bohman, Utvecklingschef, 0918-141 74 (Telefon)
Kennet Johansson, Flyktingsamordnare, 0918-141 03 (Telefon)

Facklig kontakt
Ola Leander, SKTF, 0920-23 78 58 (Telefon)
Glenn Lundgren, SACO/SSR, 0918-141 34 (Telefon)

Företag
Norsjö kommun

Adress
Norsjö kommun
93581 NORSJÖ

Kontorsadress
Storgatan 67

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0918-140 00
E-postadress: jobbansokan@norsjo.se

Jobbnummer
965932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norsjö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norsjö kommun: