Biståndshandläggare Äldreomsorg
Falkenbergs kommun, Biståndsenheten / Administratörsjobb / Falkenberg
2022-08-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare Äldreomsorg" (publicerad 2023-10-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Biståndsenheten i Falkenberg Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Biståndsenheten är en del av Socialförvaltningens myndighetsavdelning. Hos oss arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef. Nu söker vi tre biståndshandläggare som kan stärka upp vår enhet under ett år framåt. Vi kan erbjuda dig ett utvecklande arbete där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt SoL, Socialtjänstlagen.
Förutom en trevlig arbetsgrupp finns det många andra fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun. Vi kan erbjuda dig flera förmåner, exempelvis ett årligt friskvårdsbidrag och flextid. För oss är det viktigt att du som arbetar hos oss har ett gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.
Välkommen att bli en av oss!
Publiceringsdatum2022-08-30ArbetsuppgifterInom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett mottag med ansvar för vårdplaneringar på sjukhus och att bemanna och åtgärda ärenden via mottagstelefonen. Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning enligt SoL, Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourtelefon under kontorstid.
Vi har ett beställaransvar och samverkar med kollegor och utförare samt andra myndigheter och samarbetspartners. I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet krävs att du har genomgått kurs i socialrätt. Du behöver också ha erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum, IBIC. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning är en merit.
Vi söker dig som är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du behöver kunna arbeta självständigt och vara flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten, såsom mottagsfunktion och geografiska ansvarsområden.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde i oktober 2022 eller efter överenskommelse. , upphör: 2022-09-30 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalkenbergs kommun, Biståndsenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3113-22".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Arbetsplats Falkenbergs kommun, Biståndsenheten
Kontakt Enhetschef
Jerk Jakobs
0346-88 62 50 Jobbnummer 6930454
Observera att sista ansökningsdag har passerat.