Biståndshandläggare

Sundbybergs kommun / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs kommun i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Ekerö, Södertälje eller i hela Sverige

Vi utvecklar vår verksamhet och söker därför tre biståndshandläggare!

Du vill ge människor en bra vardag. Och ett rikare liv. Precis som vi.

På Äldreförvaltningen i Sundbyberg strävar vi efter att ha länets bästa äldreomsorg. Arbetet ska kännetecknas av nöjda kunder/boende/gäster, god arbetsmiljö, ordning och reda och en organisation som arbetar med ständiga förbättringar. Äldreförvaltningens motto "Mänskliga möten - vi bryr oss" ska genomsyra all verksamhet.

Vi arbetar med myndighetsutövning enligt Individens Behov I Centrum, IBIC, och är ISO-certifierade, vilket gör att vi har bra ordning i verksamheten. Vi är också HBTQ-certifierade vilket vi är mycket stolta över. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med kollegor i varierande åldrar med humor och positiv anda. Myndighetsenheten är en beställarenhet och vi arbetar framför allt med utredning, beslut och uppföljning enligt Socialtjänstlagen, SoL, för personer över 65 år.

Många av oss är delaktiga i samarbetsprojekt inom både förvaltningen och kommunövergripande. På vår enhet arbetar 15 personer och arbetsplatsen finns i Sundbybergs stadshus.

Dina arbetsuppgifter innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Du fattar beslut om rätten till bistånd samt följer upp och omprövar beslut enligt SoL. Du är även delaktig i enhetens kvalitetsarbete. Det är ett självständigt arbete men utförs till viss del i samarbete med övriga biståndshandläggare samt boendesamordnare. Vi har kundval och du beställer insatser, har löpande kontroll över beställd och utförd hemtjänst samt boendeplaceringar. I arbetet ingår handläggning av utskrivningsklara patienter från slutenvården samt färdtjänst.

Kvalitetsuppföljningar genomförs på individnivå och du är delaktig i informationsarbete, nätverksarbete samt samverkan med andra myndigheter.

Vi vill att du har socionomutbildning. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt är noggrann. Ett bra bemötande är ett krav och du utrycker dig väl såväl mot kunder, leverantörer och kollegor. Du måste kunna arbeta självständigt men också samarbeta när så krävs. Som person är du ansvarstagande, har integritet och är stresstålig. Du är också flexibel i tanken och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg.

Befattningarna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 11 december 2020. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller brev.

Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-11-18

Ersättning
Enligt gällande kollektivavtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundbybergs kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundbybergs kommun (org.nr 212000-0175), http://www.sundbyberg.se/

Arbetsplats
Sundbybergs stad

Jobbnummer
5451483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs kommun: