Biståndshandläggare, 2 heltidstjänster och 1 vikariat
Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Utredningsenheten Äldre och personer med Funktionsnedsättning består idag av femton handläggare samt samordnare och enhetschef. Tillsammans utreder och beslutar vi om samt följer upp insatser enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färdtjänst- och riksfärdtjänstlagen samt bostadsanpassningslagen. Våra biståndshandläggare är idag uppdelade i tre undergrupper utifrån skilda lagrum och ansvarsområden.
Vi söker tre kompetenta medarbetare då två av våra kollegor nu valt en annan karriär och en ska gå på föräldraledighet och hoppas att du vill bli vår nya medarbetare.
Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare hos Utredningsenheten för Äldre och personer med funktionsnedsättning får du det viktiga uppdraget att arbeta med att säkerställa rättssäkerhet och delaktighet enligt utredningsmetoden IBIC (individens behov i centrum) samt möjligheten att arbeta i vårt nya webbaserade verksamhetssystem Combine. Som biståndshandläggare ska du utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen och andra lagrum.
Arbetsuppgifterna i somatikgruppen är i första hand att handlägga hemtjänstärenden, korttidsvistelse, dagverksamhet, särskilt boende, delta i SIP (samordnad individuell plan, tidigare vårdplaneringar) och kommunicera via Prator. Arbetet kan även komma att innehålla handläggning av andra områden vilka hanteras av utredningsenheten. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och har en viktig roll i samverkan med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus. Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade arbetskamrater där humor är en lika viktig ingrediens som våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar. Vi har flexsystem, såväl intern som extern handledning, kontinuerlig fortbildning, semesterväxling, friskvårdssubvention samt möjlighet att till viss del arbeta hemifrån. Arbetsplatsen är belägen centralt i Flen nära buss- och tågstation.
Kvalifikationer
Vi söker dig med examen från Socionomprogrammet (eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig) samt med erfarenhet av myndighetsutövning, körkort och god datavana. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare, samt har kunskaper inom IBIC och/eller ICF. En förutsättning för att trivas och lyckas som biståndshandläggare är att du är utvecklingsinriktad, kreativ, stresstålig, strukturerad samt har intresse och fallenhet för socialt arbete. Som person behöver du vara trygg i dig själv och i din yrkesroll, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.
Personlig lämplighet prioriteras.
Övrigt
Två av tjänsterna är 100% tillsvidareanställning.
En tjänst är en visstidsanställning på 1 år.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Provanställning kan förekomma.
Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter, bemanningsföretag och liknande.
Kontaktpersoner
Enhetschef Mika Juopperi, 0157 43 03 45
Samordnare Amanda Kummelstam Thunberg, 0157-43 03 49
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0157-43 00 00
Sista ansökningsdag 190331. Tillträde enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-03-13ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFlens Kommun
AdressFlens Kommun
Sveavägen 1
64281 Flen
KontorsadressSveavägen 1
Jobbnummer 4666106
Observera att sista ansökningsdag har passerat.