Biståndshandläggare
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
2017-08-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2023-05-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.
Vi söker två biståndshandläggare till omsorgsförvaltningens myndighetssektion, med tillträde snarast enligt överenskommelse.
Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med brukaren i fokus informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella lösningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen eller lagen om stöd och service till viss funktionshindrade. I arbetet ingår det att följa upp beslut gentemot den enskilde samt bidra i utvecklingsarbete.
Du kommer till en arbetsplats som präglas av närhet och vilja att stötta och lära varandra i en strävan att bli allt mer professionella i vår yrkesutövning. Vi är väl medvetna om påfrestningarna i det dagliga arbetet och försöker skapa ett så bra arbetsklimat som möjligt. I myndighetssektionen är vi ett gäng med god sammanhållning. Arbetsplatsen och förvaltningen präglas av närhet och tillgänglighet, det är lätt att gå till varandra. Vi ser gärna att du tillsammans med oss fortsätter göra "vanliga saker ovanligt bra".
Kompetens och erfarenhet
Socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Kunskap om för området gällande lagstiftning, förordningar och föreskrifter. Kunskap om utredning och handläggning av ärende och insatser. Förmåga att inhämta uppgifter, sammanställa, analyser och utvärdera olika handlingsalternativ och göra en bedömning som utmynnar i förslag om åtgärd. Det här kräver en god empatisk förmåga, att du är flexibel och nytänkande för att hitta de individuella rätta lösningarna. Erfarenhet av äldre- och funktions-hinderomsorg liksom kunskaper om ärendehantering i IT-system är meriterande.
Du bör ha lätt för att strukturera och dokumentera ditt arbete samt ha god kommunikationsförmåga.
Körkort erfordras
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Varaktighet, arbetstid
• Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-08-01Ersättningvi tillämpar individuella löner
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-28
Ange följande referens när du ansöker: OMS:2017:43
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLindqvist, Ann
ann.lindqvist@varnamo.se 0370-377787
Facklig företrädare Via vxl 0370-377000
FöretagVärnamo kommun
AdressVärnamo kommun
Stadshuset, Kyrktorget 1
33183 Värnamo
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3623301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.