Biomedicinsk analytiker - Välkommen till vår enhet!
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Klinisk kemi, Enhet 8 Mölndal / Biomedicinjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biomedicinjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Klinisk kemi, Enhet 8 Mölndal i Mölndal Sahlgrenska Universitetssjukhuset är en del av Västra Götalandsregionen.
Vi arbetar med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård. I fokus är en lättillgänglig och köfri vård med hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student erbjuds du den stora organisationens rika valmöjligheter, många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård samt en tydlig profil mot klinisk forskning.
Publiceringsdatum2016-07-25Om företagetKlinisk Kemi Enhet 8 vid Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Mölndal söker nu två legitimerad biomedicinsk analytiker.
Tillsättningarna avser ett 12-månaders vikariat och ett 6-månaders vikariat med möjlighet till förlängning.
Vi är en serviceorganisation med kundkontakter inom hela Västra Götaland. Laboratoriet har hög teknisk standard och arbetar i huvudsak inom ämnesområdet basal klinisk kemi där stor vikt läggs vid kvalitetsarbete samt utveckling av vår verksamhet. Laboratoriet är miljöcertifierat och ackrediterat. Verksamheten bedrivs dygnet runt och vi är cirka 35 anställda. Vi är en arbetsplats som representerar mångfald både vad gäller kön, ålder och etnisk bakgrund.
Om arbetet
Du kommer att självständigt utföra laborativa uppgifter och rutiner inkluderade i provmottagningshantering, provanalysering samt provsvarsutlämning samt aktivt medverka i anpassning och utveckling av verksamheten vid laboratoriet. Arbetet innebär ett stort personligt ansvar samt mycket goda möjligheter för fördjupat kunnande kring aktuellt analysområde. Laboratorieenheterna tillämpar individuellt schemaläggningssystem, ISP.
Om dig
Vi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker. Erfarenhet från arbete vid kliniskt kemiskt laboratorium är meriterande. Arbetet kräver god interaktions- och kommunikationsförmåga, både internt och mot kund, samt att du kan hantera flertalet analysmetoder och instrument.
På enheten arbetar vi enligt värdegrunden Tillsammans FÖR patienten, MED patienten och vi bedömer att det är av betydande vikt att du är flexibel och serviceinriktad samt har väl utvecklad social kompetens. Vi söker dig med ett engagerat och positivt arbetssätt.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 2016/4006
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef, Maria Lönnquist 0700-80 61 66
Facklig kontaktVårdförbundet, Christoffer Brandt 031-343 12 94
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Klinisk kemi, Enhet 8 Mölndal
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Klinisk kemi, Enhet 8 Mölndal
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43135 Mölndal
KontorsadressHR-servicecenter, Torggatan 1 A
Jobbnummer 2965552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.