Bid Manager till stort globalt bolag
Maxkompetens Sverige AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Maxkompetens Sverige AB
Publiceringsdatum2012-04-12ArbetsuppgifterFör rekrytering till kund söker vi en Bid Manager. Vår kund är ett stort globalt IT-företag med cirka 23 000 anställda. De arbetar med outsourcing, systemintegration, konsulttjänster, infrastruktur och underhåll. Företagets kunder är kommersiella organisationer och myndigheter över hela världen. Företaget är stort och kan därför erbjuda stora möjligheter att utvecklas och eftersom de finns över hela världen finns också goda chanser att få arbeta utomlands.
Som Bid Manager kommer du vara ansvarig för finansiella konstandsberäkningar och hantering av nya affärsmöjligheter, både internt och externt, för nya och befintliga kunder. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat ansvar för att företagets affärsmodell är i linje med leverans och tekniska lösningar och överenskommet avtal, ansvar för pris och totala kostnader för analys samt erhålla erforderlig redovisning, skatt och intäktsredovisning för godkännande. Arbetsuppgifterna innefattar även att inleda process för kreditbedömning för nya kunder samt medverkan vid kundmöten och muntliga presentationer.
Tjänsten innefattar en del resor vilket innebär att du kommer att befinna dig utomlands periodvis.
ProfilVi söker dig som har erfarenhet som Bid Manager eller liknande roller. Du har minst 3 års erfarenhet av prissättning och avtal på affärsnivå. Du har förståelse för teknik och affärsprocesser samt kunskap om redovisningsprinciper, global skattepolitik och bokslut.
Vidare har du goda kunskaper av att hantera pris- och kostnadsmodeller i Excel eller liknande. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi.
Du har mycket goda kunskaper i engelska, i tal så väl som skrift, och har inga problem med att förstå och upprätta avtal självständigt på engelska.
För att trivas i rollen är det viktigt att du har stor affärsförståelse, är professionell och har stark integritet. Du har lätt för att kommunicera och ses som en social och utåtriktad person.
Start: Efter överenskommelse.
Arbetstid: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skick in din ansökan redan idag!
Välkommen med din ansökan!
Om företagetMaxkompetens är ett av Sveriges ledande företag när det gäller uthyrning och rekrytering av studenter och unga akademiker. Sedan 2003 har vi hjälpt våra kandidater och kundföretag att hitta varandra, med rätt person på rätt plats i rätt tid som resultat. Vi har tillgång till framtidens bästa arbetskraft och de mest spännande tjänsterna för unga akademiker och studenter. Läs mer om oss på
www.maxkompetens.se!Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-25
Ange följande referens när du ansöker: 927
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Enocksson, 08-12075303,
maria.enocksson@maxkompetens.seFöretagMaxkompetens Sverige AB
AdressMaxkompetens Sverige AB
Herkulesgatan 12
11152 Stockholm
Jobbnummer 1211770
Observera att sista ansökningsdag har passerat.