Beredskaps- och säkerhetssamordnare till Flens kommun
Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
2019-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Beredskaps- och säkerhetssamordnare till Flens kommun" (publicerad 2021-11-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Publiceringsdatum2019-05-07Dina arbetsuppgifterUppdraget som beredskapssamordnare är inriktat mot att stärka kommunens förmåga att hantera svåra samhällsstörningar. Du arbetar med att utveckla och samordna kommunens krisberedskap enligt lagen (2006:544) om kommuners och
landstings åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att driva utvecklingsarbetet med krisberedskapsfrågor, civilt försvar och totalförsvarsplanering, identifiera och analysera risker, samt att genomföra övningar och utbildningar.
I uppdraget som säkerhetssamordnare ska du leda och stödja kommunens förvaltningar och bolag i det övergripande och strategiska säkerhetsarbetet.
Du ska inom ditt kompetensområde vara ett kvalificerat stöd för den övriga organisationen. Du samarbetar med externa aktörer lokalt, regionalt och nationellt för att uppnå samordning i planerings och förberedelsearbetet.
KvalifikationerVi söker dig med driv och engagemang som har en akademisk examen med inriktning mot risk- och krishantering eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du bör ha praktisk erfarenhet från arbete med riskanalyser och krisberedskap.
För att lyckas i rollen behöver du ha en utvecklad förmåga att se helheter samtidigt som du kan omsätta övergripande perspektiv och resonemang i praktisk handling. Du ska ha lätt för att samarbeta, entusiasmera och bygga relationer. Arbetsuppgifterna kräver att du är analytiskt lagd och har ett strukturerat arbetssätt.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift, har lätt för att pedagogiskt förklara komplexa sammanhang och är bekväm med att tala inför grupper. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort erfordras och eftersom tjänsten är säkerhetsklassad så måste du vara svensk medborgare. Registerkontroll kommer att ske innan anställning.
Arbetsplats
Tjänsten är placerad på utrednings- och strategiavdelningen som ingår i kommunledningsförvaltningen. På avdelningen hanteras kommunövergripande frågor inom exempelvis områdena information, informationssäkerhet, integration, infrastruktur, miljöstrategiskt arbete och allmänt utredningsarbete.
Omfattning/varaktighet
Tillsvidareanställning på heltid
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Övrig informationFlens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Molander, Utrednings och strategichef
sara.molander@flen.se 0157-43 00 30
Fackliga organisationer, (Växel) 0157-43 00 00
FöretagFlens Kommun
AdressFlens Kommun
Flens kommun
Sveavägen 1
64281 Flen
KontorsadressStadshuset, entré vid Sveavägen 1.
Jobbnummer 4772691
Observera att sista ansökningsdag har passerat.