Beredningshandläggare vid Kompetensenheten, Solna
Polismyndigheten / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en handläggare som är analytisk, kommunikativ och självständig till vår Kompetensenhet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. HR-avdelningen har ett nationellt uppdrag att verksamhetsdrivet skapa förutsättningar för en arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens chefer och medarbetare att nå Polisens korta och långsiktiga mål. Ansvaret omfattar områdena arbetsgivarpolitik och avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetensförsörjning och utbildning samt arbetsmiljö och kultur.
Kompetensenheten består idag av de tre sektionerna grundutbildning, fort- och vidareutbildning samt utveckling och samordning, och är den enhet vid HR-avdelningen som har ansvar för Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Detta innefattar både grundutbildning till polis samt kompetensutveckling av befintliga anställda. Kompetensenheten har ca 500 medarbetare.
Enheten är inne i ett spännande och intensivt förändringsarbete, där du kommer att vara en viktig del i att bidra till utvecklingen av vår nya organisation. Som beredningshandläggare är du placerad på sektionen utveckling och samordning vars uppdrag är att säkerställa ett strategiskt och administrativt stöd till enhetsledningen och enhetens chefer, ansvara för handläggning och samordning av för sektionerna gemensamma frågor bl.a. avseende övningsplatser, lokaler, fordon, avtal och upphandlingar samt internationella utbildningsfrågor. Sektionen ansvarar också för all utveckling av fort- och vidareutbildning i myndigheten med fokus på digitalisering och flexibla lärandeformer. Myndighetens bibliotek och kunskapstjänst återfinns också på sektionen.
Publiceringsdatum2021-06-14Dina arbetsuppgifterSom beredningshandläggare har du en samordnande funktion tillsammans med övriga handläggare och ett övergripande ansvar för beredning av enhetens ärenden. Det kan till exempel handla om inkomna underlag från processägare där utbildning berörs, beslut som berör sektionen eller enheten, fördela uppdrag inom enheten samt bevaka slutdatum för olika ärenden.
Du förväntas ta aktiv del i och bidra till att enheten utvecklas och ansvarar för väl underbyggda underlag inför beredning eller beslut.
Dina arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av att:
• Bereda, föredra och svara på remisser, delningar och samråd som inkommer till enheten eller sektionen
* Sammanfatta inkomna skrivelser som HR Kompetens ska lämna synpunkter på eller frågor där sakkunskapen ska förankras hos medarbetare inom HR Kompetens.
* Hantera, ta fram underlag till sektions- och enhetsledning och bereda andra ärenden på uppdrag samt ta fram förslag på ärenden eller uppdrag.
* Delta i utvecklingsuppdrag och bistå i utvecklingsarbetet med planering, utveckling och kvalitetssäkring.
Omställningen vi befinner oss i innebär att arbetsuppgifter, rutiner och överenskomna arbetssätt inte alltid är givna. Som beredningshandläggare har du en viktig uppgift i att bidra tillsammans med dina kollegor i att ta fram nya och effektivare arbetssätt och stödja enhets- och sektionsledning.
Du kommer arbeta i ett team om flera handläggare och i nära samverkan med administratörer. Vi verkar i en distansorganisation vilket kan innebära att dina närmaste kollegor och chef sitter på annan ort än du själv. Vi arbetar dagligen via olika digitala kontaktvägar.
Detta är en möjlighet för dig som har:
* En akademisk utbildning inom juridik eller annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
* Några års erfarenhet av att arbeta med ärendeberedning och föredragningar i närtid
* Arbetslivserfarenhet av att arbeta i projekt- eller processform
* Mycket god vana av att skriva formella underlag och beslut
* Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
* Har arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet i närtid
* Har arbetslivserfarenhet från en samordnande roll
* Har arbetslivserfarenhet av att driva utvecklingsarbete inom en organisation
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och arbetar bra tillsammans med andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du kan arbeta både i grupp och självständigt samt tar ansvar för dina uppdrag och arbetsuppgifter och kan driva uppdrag utifrån tilldelade ramar. Då rollen innebär många samverkansparter är det viktigt att du är proaktiv och trivs med att ha många kontakter. Vi ser att du har en analytisk förmåga med fokus på problemlösning då rollen är under uppbyggnad och att du är kommunikativ då du i ditt arbete kommer hantera komplexa språkliga underlag.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig informationPlaceringsort: Sörentorp, Solna.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23e juni 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C57964/2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076),
https://polisen.se/ Jobbnummer 5809475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.