Bemanningsplanerare inom äldre- och funktionshindersomsorgen

Robertsfors kommun / Administratörsjobb / Robertsfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Robertsfors, Umeå, Vindeln, Vännäs, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Robertsfors kommun i Robertsfors

Robertsfors kommun är kustkommunen med öppenhet mellan människor, idéer och platser. Här bor och arbetar människor för att få ut ännu mer av livet. Robertsfors kommun står inför en historiskt expansiv period med sitt attraktiva läge mellan städerna Skellefteå och Umeå. Längs norrlandskusten satsas miljardbelopp i investeringar på både infrastruktur och i företagsetableringar, vilket innebär spännande utvecklingsmöjligheter för Robertsfors kommun.

Robertsfors har den mindre kommunens fördel, nämligen närheten mellan människor och till beslutsfattare. Kommunen är dessutom inom bekvämt pendlingsavstånd från de större grannkommunerna Umeå och Skellefteå och är en del av Umeåregionen. När Norrbotniabanan är färdigställd, med sitt resecentrum i centrala Robertsfors halveras pendlingstiden mellan Robertsfors och grannstäderna. Robertsfors kommun har drygt 750 månadsanställda.

Är du nyfiken på arbetet som deltidsbrandman? Läs mer om det på http://blideltidsbrandman.nu/

Mer om att arbeta i Robertsfors kommun kan läsas här: https://robertsfors.infocaption.com/720.guide



Publiceringsdatum
2023-01-16

Beskrivning
Som bemanningsplanerare kommer du att ingå i en bemanningsenhet.

I enheten är ni 4 medarbetare och du kommer att vara en av dom. Bemanningsenheten arbetar med ett gemensamt uppdrag inom området äldre- och funktionhinder. Ditt uppdrag kommer för närvarande vara placering inom funktionshinderområdet. Din arbetsplats kommer att vara i Robertsfors på Fabriksvägen. Du kommer ingå i en enhet där utveckling är ett pågående arbete.

Dina arbetsuppgifter
I uppdraget som bemanningsplanerare ansvarar du för rekrytering av både kort- och långtidsfrånvaro. I uppdraget ingår även schemaläggning vid förändringar i verksamheten tex volymökningar. Till din hjälp har du våra system som stödjer detta. Viktigt att du har verksamhetens behov i centrum och följer de lagar och avtal samt de rutiner som finns i verksamheten. Vi använder oss av Personec, Time Care Pool och Time Care Planering.

Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga bemanningsplanerare inom bemanningsenheten samt hemtjänstens planerare och ansvariga enhetschefer. I uppdraget ingår även att utveckla arbetet kring planering och schemaläggning. Du har ett samordningsansvar kring semesterplaneringen, vilken planeras tillsammans med enhetschef.

I uppdraget ingår även administrativt arbetet med att kontrollera den utförda assistanstiden inom personlig assistans så att tiden stämmer överens med de tider de personliga assistenterna rapporterar in till Försäkringskassan.

Du ingår i en grupp med 4 kollegor och är direkt underställd en Enhetschef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lämplig utbildning för uppdraget, gärna med gymnasiekompetens. Erfarenhet av liknade uppdrag inom planering och bemanning samt arbetslivserfarenhet inom LSS området är meriterande. Erfarenhet, intresse för ekonomi och arbetstidsregler, arbetsmiljöfrågor och arbetsrätt är också meriterande. Kunskap i Personec, Time Care Pool och Time Care Planering är ett plus.

Vi söker dig som har en logisk och strategisk förmåga. Eftersom du kommer att ha mycket kontakt med olika personer krävs det att du även är pedagogisk och har en god kommunikativ förmåga. Då du ofta kommer att hålla på med många saker samtidigt krävs det att du kan prioritera, är trygg och stabil och kan behålla lugnet i stressade situationer. Du ser möjligheter i komplexa situationer och har lätt för problemlösning. Eftersom arbetet och planeringen av arbetsuppgifter till stor del bedrivs på egen hand behöver du vara van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning

Intervjuer sker löpande.

Har du skyddad identitet kontaktar du HR-konsult Elin Isaksson, 0934-14099, så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Robertsfors kommun gör inför varje rekrytering ett aktivt val av annonsplats och eventuellt rekryteringsstöd. Vi kontaktar själva de vi väljer att annonsera hos. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om köp av annonsplats eller rekryteringsstöd. Vi ber om respekt för detta.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/7".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Robertsfors kommun (org.nr 212000-2551)

Arbetsplats
Bemanningsenheten

Kontakt
Åsa Forsman
0934-14324

Jobbnummer
7345797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Robertsfors kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Robertsfors kommun: