Bemanningsassistent till Bemanningscenter

Huddinge Kommun / Administratörsjobb / Huddinge
2022-12-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bemanningsassistent till Bemanningscenter" (publicerad 2023-08-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Om arbetsplatsen
Bemanningscenter är en kommunal verksamhet och ansvarar för Huddinge kommuns vikariehantering inom funktionshinderområdet och äldreomsorgen. Vårt uppdrag är att bemanna och rekrytera timvikarier till olika verksamheter inom funktionshindersomsorgen och äldreomsorgen vid korttidsfrånvaro som sjukdom, semester eller utbildning. På Bemanningscenter arbetar vi efter tydliga gemensamma mål där fokusen ligger att möta upp alla verksamheters behov.
Vi arbetar utifrån nyckelord som respekt, integritet, trygghet och lyhördhet.
Bemanningscenter ligger centralt i Huddinge centrum med närhet till pendeltåg och andra kommunikationer.



Publiceringsdatum
2022-12-29

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu två bemanningsassistenter till vår bemanningsverksamhet, som vill arbeta vid behov redan nu och under sommarsemesterperioden.
I rollen som bemanningsassistent ansvarar du bland annat för att hantera beställningar som inkommer i vårt bemanningssystem samt boka vikarier till våra olika verksamheter inom egen regi. Du får även möjlighet att vara behjälplig i flera av rekryteringsprocessens olika delar.
En arbetsdag kan innebära ett brett spann av olika arbetsuppgifter som bland annat kan innefatta:
• Ansvara för inkommande samtal till vår växeltelefon
• Ansvara för inkommande e-post
• Ärendehantering och administration
• Matchning av vikarier mot behov
• Besvara frågor från våra timvikarier och kunder
• Kontakt med verksamheter inom Egen regi för uppföljningar
Som stöd i ditt arbete har du ett digitalt bemanningssystem, samt kommunens lönehanteringsprogram Heroma. Rollen som bemanningsassistent är varierande och innebär stort eget ansvar som kommer att ge dig goda kunskaper inom bemanning och rekrytering samt andra personalrelaterade arbetsuppgifter.
På Bemanningscenter arbetar ett sammansvetsat team som är passionerade för arbetet och alltid ställer upp för varandra. Arbetet på Bemanningscenter sker genom en väldefinierad och genomarbetad process för att ha en hög kvalité.
Tjänsten innebär varierande arbetstider med helgarbete mellan kl 06:00-18:00 alla dagar i veckan.

Profil
Det här är en tjänst som passar dig som är flexibel och trivs med en varierad arbetsdag som kan innehålla en hel del tvära kast. Du är en problemlösare och van vid att hålla huvudet kallt och prioritera rätt även vid situationer under press. Våra öppettider är alla dagar mellan kl. 06-18.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bemanning och har både helhetssyn på bemanningsbehov samt kan arbeta strukturerat och organiserat med den dagliga bemanningen. Vidare behöver du ta stort ansvar för att driva ditt eget arbete framåt, kunna ha god dialog och kommunikation med de anställda samt kunna agera med lugn i stressiga situationer. Du är strukturerad och har en hög ambitionsnivå, är självständig i ditt arbete och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
För att lyckas i rollen krävs en god datorvana och du trivs med att arbeta med telefonen som främsta verktyget. Du har erfarenhet av kundserviceinriktade arbeten, har en stark servicekänsla och är tydlig i din kommunikation. Vi ställer krav att du har minst gymnasieexamen samt tidigare erfarenhet att arbeta med bemanning och personalhanteringssystem. Akademisk examen som personalvetare eller motsvarande är meriterande.

Vid anställning kommer vi att be om utdrag ur polisens belastningsregister.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SOF:2022:326".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Huddinge kommun (org.nr 212000-0068)

Kontakt
enhetschef bitr
Marie Claus Nordlund
08-53530923

Jobbnummer
7300268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: