Bemanningsassistent/Lönekonsult till Södersjukhuset
Södersjukhuset SÖS / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södersjukhuset SÖS i Stockholm,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Nacka,
Haninge eller i
hela Sverige Tycker du om att arbeta med löne- och personalplaneringsfrågor? Brinner du för att ge god service och medverka till effektiva schemalösningar? Välkommen att söka vår kombinerade tjänst som bemanningsassistent (50%) och lönekonsult (50%).
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Södersjukhusets resursteam. Resursteamet har funnits i 14 år och bemannar Södersjukhuset med sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare när tillfälligt behov av extrapersonal uppstår. I din roll som bemanningsassistent kommer du att stötta vårdenhetscheferna med rapportering och schemaläggning av personal och ha ett nära samarbete med alla medarbetare i verksamheten. Som lönekonsult kommer du huvudsakligen att arbeta i vårt personaladministrativa lönesystem, Heroma. I din roll som lönekonsult ansvarar du bl.a. för att kvalitetssäkra löner, upprätta anställningsavtal samt vara rådgivande i lönefrågor.
Vi kan erbjuda dig en attraktiv och dynamisk arbetsplats centralt belägen i Stockholm med mycket goda kommunikationer. Vi ger dig möjlighet till fri friskvård i fina träningslokaler med gym, gruppaktiviteter och tillgång till sjukgymnast.
Arbetsuppgifter:
Vi arbetar i det personaladministrativa lönesystemet Heroma.
• Schemaplanering
• Korttidsplanering och bokning av personal i resursteamet
• Avrop från ramavtal
• Ta emot frisk- och sjukanmälningar
• Bevilja flex, semester och övertidsersättning enligt regelverk i samråd med vårdenhetschef
• Administrera styr-och behörighetssystem till Heroma
• Utbildning av nya användare i Heroma
• Stödja rapportörer och chefer i lönefrågor
• Löneadministration
Anställningsform:
Tillsvidareanställning, heltid 39,5h/vecka. Tillträde enligt överenskommelse. Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Provanställning kan komma att tillämpas.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning eller motsvarande utbildning med inriktning ekonomi eller löneadministration. Du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska ha kunskap om lagar, avtal och policys samt att kunna informera om dem på ett pedagogiskt sätt. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i vårt lönesystem Heroma. Vi ser även gärna att du har arbetat inom hälso- och sjukvård och har erfarenhet av bemanningsfrågor.
Personliga egenskaper:
Du har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta självständigt. Du är serviceinriktad och har god förmåga att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete. Om du är utåtriktad och pedagogisk är det egenskaper som vi värdesätter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Deltid Tillsvidareanställning.
Publiceringsdatum2018-05-08ErsättningFast lön
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBo Svärd 08-616 16 05
FöretagSödersjukhuset SÖS
AdressSödersjukhuset SÖS
Sjukhusbacken 10
11883 Stockholm
KontorsadressSjukhusbacken 10
Jobbnummer 4133293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.