Bemannia söker supporttekniker till Stockholm

Bemannia Kontor / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Bemannia söker nu supporttekniker för kunds räkning i Stockholmsområdet. Detta innebär att du blir anställd av Bemannia och uthyrd till vår kund. Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig spännande och givande uppdrag där du får möjlighet att knyta viktiga kontakter och få bra erfarenheter hos våra kunder.

Välkommen in med din ansökan!

Publiceringsdatum
2016-01-28

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att ansvara för användarsupport, felsökning, felavhjälpning, administration och utbildning.

Servicedesk ska ge användarna support inom verksamhetens IT-tjänster. Supporten ges via telefon, e-post samt över disk. Vidare ska servicedesk arbeta med felsökning och felavhjälpning samt administration. Supportteknikerna har även i uppgift att arbeta med utbildning av användare samt bemanna andra linjens support för ett antal egenutvecklade system. Andra linjens support innebär att felsöka och hjälpa när frågor eller problem uppstår och första linjens support inte har möjlighet att hantera dem.

• Lösa uppkomna fel och problem vid första kontakten med användaren.
• Att svara på funktionsfrågor i förekommande applikationer, mailsystem, nätverk och hårdvaror.
• Ge stöd i hur man replikerar och synkroniserar data i förekommande IT-system och arbeta med filer online/offline i Windows.
• Ge stöd i hur man kopplar upp sig mot riksdagens IT-miljö från hemorten eller när man är på resa.
• Ge stöd i hur man använder smarta mobiler och pekplattor.
• Att vid behov via fjärrstyrning tillsammans med användaren avhjälpa fel.
• Rapportera och föreslå behov av utbildningsinsatser både på enskild nivå och grupp nivå.
• Bemanna andra linjens support för ett fåtal egenutvecklade applikationer.

Kvalifikationer
Genomförd It-teknisk utbildning eller likvärdig kunskap genomförd på annat sätt. Minst fyra (4) års arbetslivserfarenhet av första linjens support och/eller andra linjens support med kundkontakt. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift.

Erfarenhet av:

• Operativsystem Microsoft windows
• Katalogtjänster: Active Directory
• Kontprsapplikationer: Microsoft office-paketet och Lotus Notes
• Mobiltelefoner: sk "smarta" telefoner och vanliga mobiltelefoner
• Pekplattor
• Datorer med kringutrustning
• Skrivare: lokala skrivare, nätverksskrivare och multifunktionsskrivare
• Mobilt bredband i bärbara enheter
• Synkronisering av kalender och e-post
• Support via fjärrstyrning (interaktiv felavhjälpning)
• Vara väl förtrogna med Microsoft- och Apple-miljöer

Dina personliga egenskaper:

Du som person har förmåga att hantera olika kundmöten och är van vid att arbeta i team. Du är en problemlösare och har en förmåga att hjälpa och ge service inom givna ramar. Vidare har du en pedagogisk förmåga och är van vid att ge information och utbilda andra.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida ( www.bemannia.se/cvregistrering ), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se , märk ansökan med referens: "Supporttekniker Stockholm"

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@bemannia.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Michelle Nilsson

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
2639289

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: