Behörighetshandläggare
Rikspolisstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2013-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Behörighetshandläggare" (publicerad 2013-05-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Göteborg,
Jönköping,
Helsingborg,
Växjö,
Karlstad eller i
hela Sverige Rikspolisstyrelsen söker Behörighetshandläggare till Polisens verksamhetsstöd, Polisväsendets IT-service (PVIT), Tjänsteleverans, IT-administrativt center (ITAC) i Göteborg, ref. nr 22/13
Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen.
Polisens verksamhetsstöd genomför och vidareutvecklar tjänster åt polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Vi arbetar enligt beställar- utförarmetoden.
IT-administrativt Center (ITAC) tillhör sektionen Tjänstelevernas. ITAC är en rikstäckande funktion för, framför allt, hantering av behörigheter nationellt inom polisen.
Publiceringsdatum2013-02-05Dina arbetsuppgifterHuvudsakliga arbetsuppgifter
• ta emot beställningar i behörighetsärenden från polismyndigheterna
• genomföra behörighetsförändringar i Polisens olika it-system
användaradministration i Active Directory samt Novell Netware
Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma.
KvalifikationerVi söker dig som
• har mycket god datorvana.
• har goda kunskaper i Active Directory
• har goda kunskaper i Exchange/Outlook
• har goda kunskaper i MS-Office.
• kan uttrycka dig mycket väl i tal och i skrift på svenska.
Meriterande
Du har
• erfarenhet från liknande arbete
• kunskaper inom Novell NetWare (eDirectory, iManager, Console One, GroupWise)
• kunskap om ARS ärendehanteringssystem.
• god förståelse för ett processinriktat arbetssätt
• analytisk förmåga
• erfarenhet eller kännedom om Lean Production
Dina personliga egenskaperVi ställer höga krav på noggrannhet och sinne för administrativ ordning och reda. Arbetet innehåller mycket kontakter med myndighetsrepresentanter varför vi ställer höga krav på din sociala kompetens. Du har också god samarbetsförmåga, är ansvarskännande, tar egna initiativ och har gott omdöme. Att ge god service är en självklarhet för dig.
Läs hela annonsen på
www.polisen.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
dock längst t.o.m. 18 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-02-15
Endast bilagor i pdf. format. Inga betyg eller intyg.
Ange följande referens när du ansöker: 22/13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokningar.rps@polisen.seKontaktSofia Ask, Polisförbundet 010-563 87 10
Claes Mellander, Gruppchef 010-56 56 914
Facklig kontaktEbrahim Nikkhah-Dehkordi, SEKO 010-563 88 58
Carin Sundhage, SACO 010-563 87 57 010-563 87 57
Göran Marklund, Fackförbundet ST 010-563 94 83 010-563 94 83
FöretagRikspolisstyrelsen
AdressRikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM
KontorsadressPolhemsgatan 30
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 114 14
E-postadress:
ansokningar.rps@polisen.se Jobbnummer 1457651
Observera att sista ansökningsdag har passerat.