Backofficemedarbetare till Kapitalförvaltning

Capega AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-03-28


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Borlänge eller i hela Sverige

Till vår kund i Stockholm som är kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå söker vi efter dig som vill arbeta på en Backofficeavdelning.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administration av värdepapper, avstämning av värdepappersinnehav och bankkonto samt hantering av bolagshändelser. Det är en bred roll där du får en möjlighet att utvecklas inom finansbranschen då bolaget handlar med en stor bredd av instrument/värdepappersslag.
Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta på bolagets backofficeavdelning tillsammans med några kollegor. Rollen är av administrativ karaktär och du kommer få mycket god kännedom kring hur en kapitalförvaltning fungerar samt de olika moment som genomförs.
Exempel på dagliga arbetsuppgifter är:
Kontroll och registrering av prisdata och instrumentdata
Avstämning av konton
Värdering samt prissättning av portföljer
Andelsadministration

Kompetenskrav & erfarenhet Vi söker dig med relevant examen från universitet eller högskola, gärna med inriktning finans eller redovisning. För att lyckas i rollen bör du ha ett intresse för finans samt vara noggrann och analytisk. Det har sedan tidigare har erfarenhet av bank eller uppdrag inom backoffice. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och arbetar obehindrat i Excel. Har du arbetat i SimCorp Dimension är det mycket meriterande.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Längd på uppdrag Uppdraget startar omgående och pågår initialt fram tills årsskiftet. För rätt person finns möjlighet till fast anställning efter konsultperioden hos kunden.
Kontakt och Ansökan Om du är intresserad av rollen, tveka inte att ansöka per omgående då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Magnus Holmqvist på magnus.holmqvist@capega.se.
Vi ser fram emot din ansökan och erbjuder en möjlighet att arbeta på en av Stockholms häftigaste kapitalförvaltningar!

Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Capega AB (org.nr 559163-0016)

Arbetsplats
Capega

Kontakt
Magnus Holmqvist
magnus.holmqvist@capega.se
076 –277 43 94

Jobbnummer
9252678

Prenumerera på jobb från Capega AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capega AB: