Backofficemedarbetare med erfarenhet av NAV

Adecco, Office & HR, Stockholm / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar
Nu söker vi en Portföljadministratör med erfarenhet av settlement och värdering av fonder till en internationell kapitalförvaltare!

Publiceringsdatum
2010-06-10

Dina arbetsuppgifter
Avdelningens huvudsakliga uppgifter består av affärshantering (inklusive settlement), hantering av corporate actions samt värdering av bolagets fonder. Då bolagets marknader i regel är mycket unga och dynamiska ställs höga krav på problemlösningsförmåga samt effektivt utförande. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av såväl dagliga rutiner som utmaningar med nya situationer och frågeställningar. Du kommer att ha daglig kontakt med bolagets förvaltare samt kontakt med externa parter, så som mäklare och depåinstitut.

Erfarenheter
Vi söker dig som är minst gymnasieekonom och har ett intresse av värdepappersmarknaden. Du har arbetat inom bank/finansbranschen tidigare och har erfarenhet inom settlement och värdering av fonder. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. För att trivas på portföljadministrationen är du en noggrann problemlösare som trivs att arbeta i grupp men med egna ansvarsområden.

Dina personliga egenskaper
Att jobba som konsult innebär många möten med nya människor och du kommer att trivas om du har lätt att ta kontakt, gillar okända miljöer och nya branscher! Du tycker om att komma med idéer, hjälpa andra och vet vad du kan tillföra.
Beroende på vad du vill och kan ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden! Konsultrollen kommer att ge dig massa ny erfarenhet, spännande inblickar i olika verkligheter och ett ständigt växande kontaktnät!
Vi tycker att det är viktigt att våra medarbetare mår bra och vi bidrar till detta bl.a. genom friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. Du omfattas även av försäkringar och har tillgång till företagshälsovård.
Fakta om anställningen
Tjänsten som portfolio administratör ska tillsättas omgående och avser heltid i 6-9 månader framöver.
Som konsult är du tillsvidareanställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida och ansöker därifrån.
Vid frågor om tjänsten kontakta Carina Lidenklint på tel: 08-598 986 04
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Elinor Eliasson på tel: 08-598 983 04
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
674015

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: