Backoffice inom Settlement & Clearing

Magna AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-03-07

Dina arbetsuppgifter
Avdelningen ansvarar för att all avveckling av värdepappersaffärer sker på ett så effektivt sätt som möjligt. Tjänsten innebär att tillsammans med sin grupp ansvara för daglig avveckling och avstämning av affärer på en eller flera marknader. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med kunder, banker, motparter & mäklare. Du kommer att jobba tillsammans med en grupp om tio medarbetare på huvudkontoret i city.

Arbetets omfattning:
Heltid. Arbetstiderna är 8-18 enligt schema. Arbete på röda dagar kan förekomma. Detta är en del av vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Magna, men arbeta hos vår kund. För rätt person kommer det dock att finnas goda möjligheter till fortsatt anställning hos vår kund efter sex månader.

Kundföretaget

Vår kund är en global mäklarfirma och teknologileverantör. De erbjuder sofistikerade mäklartjänster samt effektiva systemlösningar för värdepappershandel på världens ledande marknadsplatser. Vår kunds egenutvecklade system används i den egna mäklarverksamheten samt säljs och licensieras till professionella aktörer. Kunderna utgörs av banker, mäklarfirmor, institutionella placerare, hedgefonder och marknadsplatser i över 20 länder.

Profil
Kompetenser
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom Backoffice eller annan erfarenhet av att jobba med finansiella instrument. Du förstår hela flödet i aktieprocessen och har ett genuint intresse av aktiehandel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av finansiella system, tidigare erfarenhet av AbaSec är mycket meriterade. Arbetet kräver goda kunskaper i engelska i både tal och skrift samt i MS-office.

Personliga egenskaper: Som person är du strukturerad och noggrann, du gillar att arbeta i ett högt tempo, är flexibel och gillar förändringar. Du har hög servicenivå och är mån om att hålla en hög kvalitet på ditt arbete.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Louisa Björklund på tel. 08-501 685 09 alternativt louisa.bjorklund@magna.se

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6665
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louisa Björklund

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2710953

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: