Avtalscontroller, upphandlings- och avtalsenheten, Karlstad
Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten i Karlstad Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7500 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.
Enheten är placerad i Karlstad och här arbetar idag 15 personer. Enhetens uppdrag är att samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköpsprocessen så att den vid var tid uppfyller landstingets ställda mål. Enheten arbetar också strategiskt med inköpsstruktur, affärsetik och utveckling av e-handel.
Publiceringsdatum2018-10-25ArbetsuppgifterVi söker en avtalscontroller med inriktning på e-handel. Är du rätt person för oss? Vi söker en engagerad medarbetare till upphandlings- och avtalsenheten.
Du kommer att arbeta självständigt och affärsmässigt med avtalsförvaltning och uppföljning och vara en i teamet för inköpsanaslys. Ett särskilt ansvarsområde är att vara samordningsansvarig för e-handelsarbetet inom landstinget i Värmland.
I ditt arbete ingår bl.a.
• att samordna, utveckla och ha ett övergripande utbildningsansvar för e-handeln inom landstinget.
• att arbeta med landstingets inköp och besparingspotential genom kategoristyrning
• att arbeta med inköpsstrategier, omvärlds- och marknadsanalyser m m
• att analysera, strukturera, utföra prognoser på inköpsbeteenden
• att förvalta, implementera och följa upp avtal
• att stödja och vägleda landstingets beställare i upphandlings- och avtalsfrågor
KvalifikationerDu som söker har en akademisk utbildning med för tjänsten relevanta ämnen som ekonomi, analys, systemvetenskap eller liknande. Du bör ha erfarenhet av arbete/utveckling med e-handelssystem, att självständigt analysera och rapportera fakta samt erfarenhet av att arbeta i olika system. Det är en merit om du har kompetens/erfarenhet av inköpsprocessen och av att tolka och förstå juridiska frågeställningar. Som person ska du vara positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och ha ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare.
Bra datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom MS Word och Excel.
I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/185028
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPia-Britt Hildebrand, upphandlingschef 054-61 43 62
FöretagLandstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten
AdressLandstinget i Värmland, Upphandlings- och logistikenheten
Landstinget i Värmland
65005 Karlstad
Kontorsadress65005 Karlstad
Jobbnummer 4421586
Observera att sista ansökningsdag har passerat.