Avgiftshandläggare

Region Gotland, Myndighetsavdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen i Gotland

Som en del av Region Gotland ansvarar socialförvaltningen för socialtjänst, äldreomsorg, hemsjukvård, individ- och familjeomsorg och omsorg om funktionshindrade på hela Gotland. Våra cirka 1900 medarbetare är med och skapar en effektiv verksamhet som har brukarna i centrum.

Avdelningen ansvarar för myndighetsutövning och beställning av insatser på individnivå enligt socialtjänstlagen (SoL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt avgifter enligt SoL för beviljade insatser och för bostadsanpassningsbidrag enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag mm.

Avdelningen har tre enheter och drygt 40 medarbetare.


Publiceringsdatum
2017-05-10

Arbetsuppgifter
Myndighetsavdelningen söker en avgiftshandläggare med ansvar för beräknig av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innefattar att utreda, beräkna avgifter samt ta beslut om avgiftens storlek för insatser inom socialtjänst och hemsjukvård. Om den enskilde inte är nöjd med beslutet kan det överklagas. Utöver myndighetsutövning skapas också underlag till faktura.

Avgiftshandläggare ska ge bra service till den enskilde/företrädare genom att t. ex. vara behjälplig med information kring avgifter och vid eventuell överklagan av beslut.

Vissa andra administrativa uppgifter kan också ingå i tjänsten.

Som avgiftsavgiftshandläggare ingår du i vårt avgiftsteam som arbetar tajt i nära samarbete med tydligt brukarfokus. Teamet har också nära samarbete med övriga medarbetare på myndighetsavdelningen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasienivå med ekonomisk inriktning. Utbildning på högskolenivå med t. ex. ekonomi, kunskaper om socialtjänstlagen och förvaltningslagen är meriterande. Du är bra att uttrycka dig i tal och skrift och har mycket god datorvana. Du har förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du är dessutom mycket noggrann och har förmåga att analysera. Du har en god social förmåga och ett professionellt bemötande och har lätt att samarbeta med andra samt drivs av att ge bra service.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: snarast enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-28
Ange följande referens när du ansöker: A682694
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Yngvesson 0498-26 99 95

Företag
Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Adress
Region Gotland, Myndighetsavdelningen
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
3489139

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Myndighetsavdelningen: