Avdelningschef för egenregi med ansvar för utförarverksamhet

Vaxholms Stad / Administratörsjobb / Vaxholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaxholms Stad i Vaxholm

Vaxholms stad är en kommun belägen 3 mil från Stockholm och en av de mest attraktiva kommunerna i Stockholms närhet. I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges arbeten med stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Vi har goda resultat i våra verksamheter, flera pågående utvecklingsprojekt, engagerade medarbetare, omfattande samarbete med andra organisationer och utvecklingsprogram för chefer/medarbetare.

Publiceringsdatum
2012-11-08

Arbetsuppgifter
Egen regi verksamheten tillhör Socialförvaltningen som på uppdrag av socialnämnden ansvarar för stöd och service till enskilda och familjer, personer med fysisk och/eller psykisk funktionsnedsättning samt äldre i kommunen. Verksamheten utgår från en humanistisk människosyn, som betonar alla människors lika värde. Ett gott bemötande är utgångspunkten och all vård och omsorg ska präglas av respekt för varje individs behov, resurser och önskemål och bygga på grundtanken att den enskilde har förmåga att själv välja hur han/hon vill leva sitt liv. Ledarskapet inom verksamheten bygger på ett utvecklande ledarskap för att utveckla medarbetarna och kvalitén för kund samt behålla ekonomin i balans.

Dina arbetsuppgifter
Som avdelningschef har du ett helhetsansvar för verksamheten. Vilket innefattar ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Arbetet är omväxlande och rörligt och ger dig ett stort eget ansvar men och möjlighet att påverka. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till förvaltningschefen. En viktig del i ditt arbete är att kunna formulera och förmedla verksamhetens mål genom att skapa delaktighet och samsyn. Naturligtvis ingår också att på olika sätt följa upp verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en kreativ, engagerad, drivande, modig ledare och som har ett starkt intresse för verksamhetens utveckling. Vi vill att du tillför entusiasm, energi och lust i arbetet samtidigt som du arbetar målinriktat och åstadkommer resultat. Du ska vara ett föredöme som med omtanke och stöd leder dina medarbetare mot fantasifulla lösningar på de problem som uppstår.

Du ska ha relevant högskoleutbildning/chefserfarenhet, erfarenhet av att leda, planera verksamhet, inte minst det systematiska kvalitetsarbetet, verksamhetsutveckling och utvärdering.

Uppdraget kräver erfarenhet från socialtjänst sektorn och kunskap om de styrdokument som reglerar socialtjänstens verksamhet som, äldreomsorg och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Erfarenhet som chef och ledare är meriterande.

Dina arbetsuppgifter
• Rapportera och stödja förvaltningschef
• Ingå i förvaltningens ledningsgrupp
• Leda, planera, utveckla och följa upp egen regi verksamheten
• Vara arbetsmiljöansvarig
• Aktivt bidra till framtagande av , analysera volymuppgifter och statistik och liknande
• Nätverksmöten med andra kommuner

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Individuell lönesättning, lämna gärna ditt löneanspråk i ansökan

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-22
Vi undanber oss alla erbjudanden om bemannings-, annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna rekrytering.
Ange följande referens när du ansöker: A300018
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Sofie Holmertz, 08-541 708 96

Facklig kontakt
Sara Ahrén, 08-541 708 00 vxl
Kerstin Jältsäter, 08-541 708 00 vxl
Anna Lydner, 08-541 708 00 vxl
Christina Johansson, 08-56891913

Företag
Vaxholms Stad

Adress
Vaxholms Stad
18583 Vaxholm

Jobbnummer
1386792

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vaxholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaxholms Stad: