Atlas Copco- Löneadministratörer, Örebro

Atlas Copco / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atlas Copco i Örebro, Stockholm eller i hela Sverige

Atlas Copco, som grundades 1873, är en global industrikoncern med huvudkontor i Stockholm. Omsättningen för 2008 uppgick till 74 miljarder kronor och Gruppen hade vid årsskiftet 34 000 anställda.
Atlas Copco-gruppens produkter tillverkas i omkring 20 länder.
Atlas Copco-företagen utvecklar och tillverkar industriverktyg, tryckluftsutrustning, anläggnings- och gruvutrustning och monteringssystem samt erbjuder service och uthyrning. Produkterna säljs och
hyrs ut under olika varumärken genom en världsomspännande försäljnings- och serviceorganisation som når mer än 160 länder. I hälften av dessa länder drivs verksamheten i egna marknadsbolag.
Gruppen bedriver sin verksamhet genom ett antal divisioner inom tre affärsområden: Kompressorteknik, Anläggnings- och gruvteknik samt Industriteknik. Atlas Copcos vision är att vara ledande inom vart
och ett av dessa områden. Visionen bärs upp av Gruppens värderingar som delas av alla anställda: samverkan, engagemang och förnyelse.
Löneadministratörer 
Erfarna Löneadministratörer till Löne- och reseräkningsservice
På Atlas Copco i Örebro skapas nu ett center för löneadministration med ansvar för flertalet Atlas Copco-enheter i Sverige. Därför söker vi två erfarna löneadministratörer med ekonomisk/administrativ
utbildning på gymnasie- eller universitetsnivå.
Som löneadministratör kommer du tillsammans med andra löneadministratörer beräkna, utbetala och redovisa löner samt granska och utbetala reseräkningar för anställda inom Atlas Copco. I dina
arbetsuppgifter ingår också personaladministrativa uppgifter såsom personalstatistik, intyg, försäkringar och pensioner.
I samband med att vi under 2009 flyttar löneadministrationen för flertalet Atlas Copco-anställda i Sverige till Örebro implementeras ett nytt lönesystem från Bluegarden, HR+.Du kommer att ha en aktiv
roll i detta projekt.
Vi söker dig som har en ekonomisk/administrativ utbildning på gymnasie- eller universitetsnivå. Du ska ha arbetat som löneadministratör i ett större företag i minst två år och ha goda kunskaper om
arbetsrättsliga lagar, kollektivavtal (teknikavtalet/stål och metall) och skatteregler. Kunskaper i Excel samt erfarenhet av byte av lönesystem är meriterande. Du bör vara noggrann, serviceinriktad
och analytisk samt vara van vid att jobba mot deadlines. För att bli lyckosam i rollen ska du se möjligheter till förbättringar i verksamheten och vara intresserad av utvecklingsarbete.
I denna rekrytering samarbetar vi med Navigio Rekrytering & Ledarskap. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Ahlin, tfn 019-108310.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan bestående av personligt brev och CV senast den 18 maj.

Publiceringsdatum
2009-05-07

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-05-18
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
För mer information går det bra att kontakta Lena, +46 019-108310

Företag
Atlas Copco

Adress
Atlas Copco

Jobbnummer
446490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atlas Copco

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atlas Copco: