Åtgärdsplanerare

Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Karlstad, Kil, Säffle, Sunne, Arvika eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du gör nytta för hela samhället och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur där alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund, lyhördhet, helhetssyn och nyskapande. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.

Åtgärdsplanerare

Som åtgärdsplanerare säkerställer du att nationell plan, regionala planer och andra strategier och inriktningar genomförs i ditt geografiska område, som är Värmland.
Med en god geografisk kännedom och kunskaper om befintligt infrastruktursystem i ditt geografiska område konkretiserar och prioriterar du de mest effektiva åtgärderna och för dialog med kommuner, myndigheter och allmänhet som rör planering, prioritering samt finansiering av åtgärder. Det innebär bland annat att du skriver avtal med kommuner och att du svarar på kundärenden om förbättringsåtgärder i transportsystemet.

Du ansvara för att ta fram åtgärdsbeskrivningar till beställningar av projekt, följer projekten och stödjer i beslut om förändring av kostnad, tid eller innehåll i samråd med utförande projektledare samt deltar i beslut i planläggningsprocessen.

Du handlägger även ärenden om statlig medfinansiering, dvs bidrag till kommuner för åtgärder på kommunalt vägnät.

Vi söker dig som har högskoleutbildning 240 hp inom Samhällsbyggnad/väg och vatten eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.

Du har minst 3-4 års relevant yrkeserfarenhet och god kännedom om regionens verksamhet och mål och hur olika verksamheter samspelar med Trafikverkets totala mål. Vi ser också att du har erfarenhet och kunnande av vägfrågor.

För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad med god förmåga att kommunicera och samarbeta. Du behöver även vara lösningsorienterad samt kreativ.
Körkort behörighet B är ett krav.

Publiceringsdatum
2016-04-15

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-05
via webb
Ange följande referens när du ansöker: 13:2016:23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Inger Ranheim, Sektionschef 010-123 1588 inger.molander-ranheim@trafikverket.se

Facklig kontakt
Bengt Palm, Saco 010-123 7822 bengt.palm@trafikverket.se
Monica Friebe, ST 010-123 9119 monica.friebe@trafikverket.se
Per-Arne Utbult, SEKO 010-123 2824 per-arne.utbult@trafikverket.se

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2785981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: