Assistent till internationell affärsjuridisk byrå
Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Vår kund är en internationell och kvalificerad konsultverksamhet med inriktning affärsjuridik. Kontoret är beläget i centrala Göteborg.
Publiceringsdatum2016-04-26Dina arbetsuppgifterSom assistent hos vår kund kommer du att arbeta tillsammans med ett antal jurister i en verksamhetsgrupp.
Ditt huvudsakliga uppdrag är att underlätta dina juristers dagliga arbete vilket bl.a. innebär dokumenthantering, avtalsskrivning, redigering av texter, korrespondens, rese- och hotellbokningar och möteslogistik men också omfattande kontakter med såväl domstolar som klienter. Du ingår i en grupp av assistenter som du arbetar nära i olika arbetsuppgifter. Tjänsten har ett brett arbetsfält och ger utrymme för egna initiativ och självständiga arbetsuppgifter. Arbetstid är vardagar kl. 8:30-17:00.
Vem är du?
Vi söker dig med relevant eftergymansialutbildning inom ekonomi/administarion/ kommunikation. Du har några års erfarenhet av arbete som assistent och som är utpräglat serviceorienterad, noggrann och ansvarskännande. Du trivs med ett stundtals högt tempo och driver dina uppgifter fokuserat och lösningsorienterat samtidigt som du är en lagspelare. Prestigelöshet och engagemang är egenskaper som värderas högt. Du är flexibel och tycker det är spännande att befinna dig i en dynamisk och händelserik miljö.
Om du är intresserad av innovationer, IT eller teknologi och har erfarenhet som assistent från exempelvis IT-konsultbolag eller innovationsbolag så är det meriterande.
Mot bakgrund av vår kunds internationella inriktning är mycket goda kunskaper i engelska ett krav, liksom att du behärskar Office-paketet väl. Särskilt meriterande är erfarenhet från advokatbyrå eller annan likvärdig konsultverksamhet. Har du erfarenhet av projektkoordinering är det ett plus.
Du erbjuds
Du erbjuds en bred och spännande tjänst inom ett internationell företag där du först blir uthyrd som konsult via Jurek Rekrytering & Bemanning med målsättningen att efter 4-6 månader blir fastanställd på företaget.
Start:
Tillträde är så snart som möjligt och vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Isacson på tel: 0766 33 14 48 alternativt
charlotta.isacson@jurek.se .
Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida:
www.jurek.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Skicka in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3577
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Isacson
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2807689
Observera att sista ansökningsdag har passerat.