Assistent till Hamilton
Hamilton / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hamilton i Stockholm Som en av Sveriges största affärsjuridiska rådgivare med drygt 100 medarbetare erbjuder Hamilton ett brett utbud av affärsjuridiska tjänster till både svenska och internationella klienter. Vår vision är att vara den högst ansedda och mest eftertraktade affärsjuridiska rådgivaren och arbetsgivaren i Sverige.
Vill du bli en av oss?
Hamilton tillhör de ledande affärsjuridiska advokatfirmorna i Sverige och befinner sig i en spännande och expansiv fas. Teamet har ett flertal gånger blivit topprankade av rankinginstitutet Chambers & Partners och behöver nu förstärkas med en assistent. Den spännande, högpresterande miljön präglar hela verksamheten som innebär dagliga utmaningar där du ges möjlighet att påverka och utvecklas. Sammantaget bidrar det till en kunskapsrik, professionell och inspirerande arbetsplats.
Din roll
Din arbetsuppgift är att assistera firmans jurister som arbetar i de olika verksamhetsgrupperna. Som assistent kommer du att ha kontakt med klienter, myndigheter och domstolar samt anställda. Du kommer att arbeta med fakturering, hantering av korrespondens, redigering av dokument, informationssökning, avtalshantering m.m. I arbetsuppgifterna ingår dessutom sedvanlig administration som t.ex. upprättande av transaktionspärmar, kvittohantering, utskick, utskrifter samt koordinering av resor och möten.
Publiceringsdatum2018-02-11Profil Vi söker dig som har 1,5-5 års arbetslivserfarenhet som kvalificerad administratör, assistent eller från en liknande roll. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med fakturering och dokumenthanteringssystem, samt har mycket goda kunskaper i Office-paketet. Vidare har du har en mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat med Maconomy och OpenText eDocs, som är våra dokumenthanteringssystem. Det är även meriterande om du har arbetat inom branschen eller på domstol.
Vi söker dig som är anpassningsbar till olika situationer och personer samt drivs av att möta andra människors behov, hitta lösningar och att ge service. Du har en hög ansvarskänsla och en mycket god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi även att du har en god förmåga att prioritera arbetsuppgifter och tycker om att arbeta med flera arbetsströmmar parallellt. Vidare arbetar du strukturerat, noggrant och effektivt även vid högt tempo utan att sätta kvalitén åt sidan. Du har ett positivt förhållningssätt och har en pragmatisk inställning.
Hamilton är en högpresterande, expansiv arbetsplats på en spännande resa. Vi söker därför dig som vill vara en del av en dynamisk miljö som strävar efter kontinuerlig utveckling och förbättring genom att lära av kollegor samtidigt som du vill dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Ansökan
Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vi kommer att hålla intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Registrera därför din ansökan så snart som möjligt genom att bifoga CV, personligt brev och eventuella arbetsintyg.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Signhild Jansdotter, HR Generalist, 08-407 24 52 alternativt
signhild.jansdotter@hamilton.seVaraktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHamilton
AdressHamilton
Hamngatan 27
10133 Stockholm
KontorsadressHamngatan 27
Jobbnummer 3958124
Observera att sista ansökningsdag har passerat.