Assistent till Hamilton

Hamilton / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hamilton i Stockholm

Som en av Sveriges största affärsjuridiska rådgivare med drygt 100 medarbetare erbjuder Hamilton ett brett utbud av affärsjuridiska tjänster till både svenska och internationella klienter. Vår vision är att vara den högst ansedda och mest eftertraktade affärsjuridiska rådgivaren och arbetsgivaren i Sverige.

Vill du bli en av oss?
Hamilton tillhör de ledande affärsjuridiska advokatfirmorna i Sverige och befinner sig i en spännande och expansiv fas. Teamet har ett flertal gånger blivit topprankade av rankinginstitutet Chambers & Partners och behöver nu förstärkas med en assistent. Den spännande, högpresterande miljön präglar hela verksamheten som innebär dagliga utmaningar där du ges möjlighet att påverka och utvecklas. Sammantaget bidrar det till en kunskapsrik, professionell och inspirerande arbetsplats.

Din roll
Din arbetsuppgift är att assistera firmans jurister som arbetar i de olika verksamhetsgrupperna. Som assistent kommer du att ha kontakt med klienter, myndigheter och domstolar samt anställda. Du kommer att arbeta med fakturering, hantering av korrespondens, redigering av dokument, informationssökning, avtalshantering m.m. I arbetsuppgifterna ingår dessutom sedvanlig administration som t.ex. upprättande av transaktionspärmar, kvittohantering, utskick, utskrifter samt koordinering av resor och möten.

Publiceringsdatum
2018-02-11

Profil
Vi söker dig som har 1,5-5 års arbetslivserfarenhet som kvalificerad administratör, assistent eller från en liknande roll. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med fakturering och dokumenthanteringssystem, samt har mycket goda kunskaper i Office-paketet. Vidare har du har en mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetat med Maconomy och OpenText eDocs, som är våra dokumenthanteringssystem. Det är även meriterande om du har arbetat inom branschen eller på domstol.

Vi söker dig som är anpassningsbar till olika situationer och personer samt drivs av att möta andra människors behov, hitta lösningar och att ge service. Du har en hög ansvarskänsla och en mycket god samarbetsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi även att du har en god förmåga att prioritera arbetsuppgifter och tycker om att arbeta med flera arbetsströmmar parallellt. Vidare arbetar du strukturerat, noggrant och effektivt även vid högt tempo utan att sätta kvalitén åt sidan. Du har ett positivt förhållningssätt och har en pragmatisk inställning.

Hamilton är en högpresterande, expansiv arbetsplats på en spännande resa. Vi söker därför dig som vill vara en del av en dynamisk miljö som strävar efter kontinuerlig utveckling och förbättring genom att lära av kollegor samtidigt som du vill dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan
Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vi kommer att hålla intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Registrera därför din ansökan så snart som möjligt genom att bifoga CV, personligt brev och eventuella arbetsintyg.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Signhild Jansdotter, HR Generalist, 08-407 24 52 alternativt signhild.jansdotter@hamilton.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hamilton

Adress
Hamilton
Hamngatan 27
10133 Stockholm

Kontorsadress
Hamngatan 27

Jobbnummer
3958124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hamilton

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hamilton: