Assistent med driv och serviceanda till offentlig förvaltning!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av administration och vill arbeta inom en offentlig organisation med spännande och utvecklande arbetsuppgifter? Se hit! Adecco söker nu för kunds räkning en driven och effektiv assistent med omgående start!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som administrativ assistent kommer du att ge stöd till chefer och medarbetare i administrativa och enklare ekonomiska frågor. Det administrativa stödet är kopplat till samtliga delar i företaget.

Arbetet innefattar bland annat:

•  Stöd i administrativa frågor, vid planering och genomförande av det dagliga arbetet
•  Stöd vid budget- och uppföljningsarbete, sammanställning och uppföljning av viss statistik och rapporter
•  Administration, planering, beredning, bevakning och uppföljning av ärenden och kontrakt
•  Stöd vid användande av IT-hjälpmedel
•  Stöd i fakturahanteringen inom ett eller flera kostnadsställen innebärande distribution av fakturor, konteringar samt bevakning av att kostnadsställets fakturor kontrollattesteras och beslutsattesteras i tid

Uppdraget startar 1 mars 2016 och förväntas pågå till slutet av september 2016 med stor chans till förlängning ytterligare 6 månader. Arbetet är förlagt på heltid, måndag-fredag, mellan kl 8-17. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och bli uthyrd till vårt kundföretag som har kontor i centrala Göteborg.

Vem trivs här?
Vi tror att du har en allmän gymnasiekompetens samt minst 2-5 års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Har du flerårig erfarenhet som sekreterare till chef/ledning och/eller erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/större myndighet under minst 12 månader har du goda förutsättningar för att lyckas i tjänsten. Vidare är du van datoranvändare och har kännedom om samtliga program inom MS Office. Du har utmärkta kunskaper i svenska språket, i så väl tal som i skrift. Då det kan förekomma resor i tjänsten ser vi gärna att du har B-körkort.

Som person är du kommunikativ och trivs i en nätverkande roll med breda kontaktytor. Vidare är du ansvarsfull, pålitlig, tar initiativ och ger råd i det dagliga arbetet. Du är effektiv, sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter och har förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter. Du förespråkar struktur, har ett proaktivt förhållningssätt och känner dig bekväm i att bedöma och hantera frågor, särskilt i frånvaro av chef. Du uppskattas för din ödmjuka och empatiska sida och har förmåga att skapa goda relationer och samarbeten på arbetsplatsen.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då du ska ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka tjänsten!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/Dagtid

Publiceringsdatum
2016-02-15

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-19
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523 Johanna.Lyden@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2670931

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: