Assistent

Hallstahammars kommun, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Hallstahammar
2025-02-19


Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Hallstahammar

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Hallstahammar är en mindre kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.

Individ- och familjeomsorgen är en del av Social och arbetsmarknaden och består av ca 60 medarbetare på tre enheter, i nära samarbete med varandra. I det administrativa teamet finns tre medarbetare. Teamet ansvarar för ett flertal olika arbetsuppgifter såsom digitalt stöd, statistik, systemförvaltning, reception, arkivering, fakturahantering etc.

Publiceringsdatum
2025-02-19

Arbetsuppgifter
Som assistent/administrativt stöd inom Individ och familjeomsorgen, har du en viktig roll i att bistå chefer och medarbetare med digitalt och administrativt stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att jobba nära både chefer och medarbetare och du kommer att ha en stor variation och bredd i arbetet. I arbetsuppgifterna ingår vanligt förekommande assistentuppgifter, receptionsarbete, ekonomiuppgifter och arkivhantering. Du ansvarar för vissa delar av introduktion av nya medarbetare.

I tjänsten ingår även rollen som e-samordnare där du är ett stöd vid användande av IT-system och digitala hjälpmedel.

Vi söker dig som är en driven, nyfiken och initiativtagande person som trivs med att arbeta i en dynamisk organisation. Du kommer att få ta stort eget ansvar och din förmåga att arbeta som en stöttande funktion kommer ta dig långt. Du kommer att ingå i ett härligt team bestående av 3 medarbetare som tillsammans stödjer hela individ och familjeomsorgen med varierande arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom Individ och familjeomsorg. Önskvärt är kunskap om myndighetsutövning och offentlig ärendehantering.

Du drivs av att ge service till andra och kundtillfredsställelse är viktigt för dig, såväl internt som externt. Du är resultatorienterad och har god samarbetsförmåga, du har inget emot att ta dig an tuffare likväl som enklare utmaningar/uppgifter.

Du har förmåga att arbeta proaktivt och du kan snabbt identifiera vad som behöver göras och tvekar inte att hugga i där det behövs. Du har en naturlig trygghet och arbetar fokuserat och kontrollerat i stressade situationer. Du trivs i en koordinerande roll där du och ditt arbete är en viktig kugge i det löpande arbetet. Du är drivande, självgående och kan prioritera när så krävs. Du är noggrann och ansvarsfull och trivs att arbeta i team samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och är villig att bredda din kompetens. Din personliga lämplighet kommer vara avgörande i denna rekrytering.

Du har som lägst gymnasial utbildning, det är meriterande med någon form av tilläggskompetens som inriktar sig på någon/några av de arbetsuppgifter som ingår i assistenttjänsten. Du behärskar svenska flytande i såväl tal som skrift. Du har god vana av att arbeta med datorn som arbetsverktyg och kan arbeta med Officepaketet obehindrat. Erfarenhet av arbetet i Visma affärslösningssystem, Lifecare samt lönehandläggning är meriterande.

ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C236187-2025-4".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hallstahammars kommun (org.nr 212000-2064)

Arbetsplats
Hallstahammars kommun, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Jobbnummer
9175110


Prenumerera på jobb från Hallstahammars kommun, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallstahammars kommun, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: