Assistanssamordnare

LSS-Partner AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LSS-Partner AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vi söker en samordnare inom personlig assistans.

LSS-Partner är ett företag som arbetar för personer som är beviljade personlig assistans och är arbetsgivare åt personliga assistenter. Vi har idag ca: 50 kunder och 450 anställda assistenter. På kontoret är vi 9 stycken anställda och vi söker nu en ny medarbetare till vår arbetsgrupp.

Som samordnare ansvarar du själv för ett antal av våra uppdragsgivare och deras assistenter. Du kommer tillsammans med uppdragsgivarna utforma den personliga assistansen utifrån deras individuella livssituation och önskemål.

Du som söker tjänsten måste ha god kännedom om vad personlig assistans innebär och ha egen erfarenhet av arbete inom området, samt ha erfarenhet av arbetsledning i någon form. Det är meriterande med en utbildning med inriktning mot personal, beteendevetenskap, socialt arbete eller praktisk erfarenhet av likvärdigt arbete.

Egenskaper som vi söker är att du ska vara lyhörd och ha empati men samtidigt vara tydlig och kunna vara bestämd. Vi tror att du är utåtriktad, har en god känsla för service och är trygg i dig själv i mötet med andra.

Du har en mycket god organisatorisk förmåga och gillar struktur och ordning, men du har också förmåga att vara flexibel och kunna prioritera om din arbetsdag om något oplanerat skulle dyka upp. Då arbetsbelastningen tidvis är hög är det viktigt att du är stresstålig.

Tjänsten innebär mycket kontakt genom telefon, mejl och personliga möten med våra uppdragsgivare, personliga assistenter och olika myndigheter. Arbetsuppgifterna är att ge stöd och råd i assistans- och personalfrågor, personalförsörjning genom rekrytering, schemaläggning och vikarietillsättning, samt övrig administration. Att ha vana av att arbeta i Office-paketet är ett måste. Har du vana av att arbeta med Aiai eller SuperOffice är det meriterande.

Arbetet innebär att ta ett övergripande ansvar för personalfrågor, dokumentation, planering och uppföljning av assistansen enligt gällande lagstiftning och våra styrdokument. Så tjänsten kräver att du har en god kommunikativ förmåga och att du behärskar svenska bra i tal och skrift samt att du har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter.

Vi tror att den vi söker är 30 till 55 år och vill ha nya utmaningar i ett jobb med stort eget ansvar och eget initiativtagande men i ett tätt samarbete i en arbetsgrupp med ett gemensamt ansvar för helheten.

Telefonberedskap utanför kontorstid förekommer ca var 3:e-4:e vecka. Enstaka kvällsmöten, arrangemang och resor i tjänsten med övernattning kan förekomma. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Västra Frölunda och är på heltid med sex månaders provanställning. Urval sker löpande så skicka in en ansökan så snart som möjligt.

Publiceringsdatum
2015-08-26

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Provanställning tillämpas. Heltid, dagtid. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Enligt kollektivavtal KFO-Kommunal. Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Rekryteringsprocessen sker löpande, tjänsten ska tillsättas snarast möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: 1000
Ansökan kan skickas till e-postadress: lisa.pettersson@lss.se

Kontakt
Lisa Pettersson, Verksamhetsansvarig 031-68 94 90 (Telefon) lisa.pettersson@lss.se

Företag
LSS-Partner AB

Adress
LSS-Partner AB
Box 9161
40094 GÖTEBORG

Kontorsadress
Järnbrotts prästväg 2
Västra Frölunda

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-68 94 90
Faxnummer: 031-68 94 99
E-postadress: info@lss.se

Jobbnummer
2405812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LSS-Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LSS-Partner AB: