Assignment Coordinator
Semantix Språkcentrum AB / Kundservicejobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Semantix Språkcentrum AB i Uppsala,
Stockholm,
Örebro,
Karlstad,
Västervik eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av administration och trivs i en koordinerade roll med mycket kontaktytor? Är du dessutom en person som gärna sprider din positiva energi till andra? Då är det dig vi söker!
I och med globaliseringen, ett växande EU och ett alltmer mångkulturellt Norden växer och breddas behoven av språktjänster. Allt högre krav ställs på att kommunikationen ska vara tydlig och det gäller såväl när vi kommunicerar på vårt eget modersmål som på andra språk. Vi ser det som vårt uppdrag att bidra till att människor och verksamheter ska kunna skina, oavsett språk. Vår ambition är att flytta fram gränserna för vad som är möjligt inom intelligenta språktjänster.
Publiceringsdatum2023-11-01Om tjänstenSom tolkförmedlare inom Semantix ingår du i ett av teamen inom vårt affärsområde Tolk. Du kommer att arbeta med våra kunder främst inom offentlig sektor, men även inom den privata sektorn. Du ingår i ett team primärt baserat i Uppsala med kollegor i Stockholm och Helsingfors.
Dina arbetsuppgifterDitt fokus är att registrera och koordinera tolkuppdrag till våra kunder enligt Semantix tillsättningspolicy och uppsatta mål. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
vara första kontakten till kunder och tolkar som hör av sig via telefon, chatt och mejl
registrera och schemalägga tolkuppdrag på egen hand
ta kontakt med tolkar och kunder samt vägleda dem vid behov
hantera reklamationer
KvalifikationerDu som söker ska ha:
en avslutad gymnasieexamen
erfarenhet att arbeta administrativt och koordinerande
erfarenhet av att jobba i en arbetsmiljö med högt arbetstempo
god dator- och systemvana, erfarenhet av Office 365 och en fallenhet för teknik
mycket goda språkkunskaper i tal och skrift i svenska, finska och engelska.
Meriterande
Då du kommer ha kontakt med både kunder och tolkar ser vi gärna att du har erfarenhet av att jobba inom servicebranschen. Vi ser även positivt på om du som söker har arbetat med telefon som arbetsredskap tidigare.
Dina personliga egenskaperSom tolkförmedlare ligger stort fokus på att kunna hantera stora volymer av uppdrag samtidigt som du bibehåller hög kvalitet på leveransen ut mot kund. Därför behöver du som söker både vara van att arbeta i ett högt arbetstempo samtidigt som du är noggrann.
Det är viktigt att du känner dig bekväm med att fatta egna beslut och prioritera dina arbetsuppgifter självständigt. För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi även att du har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och att du inte är rädd att hugga i där det behövs.
Vi uppmuntrar våra medarbetare till problemlösning och agerande från sitt goda omdöme. Vi strävar efter att skapa SHINE, hos vår personal likväl som hos kund. Hos oss står SHINE för Self-starting - Helpful - Inclusive - Naturally curious - Entrepreneurial. Dessa egenskaper värdesätter vi hos våra medarbetare. För oss handlar det kort sagt om att vara schyssta mot varandra, våga tänka själv och driva idéer och förslag.
Din ansökan
Låter det här som något för dig? Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan senast 24 november. Om du har några frågor om tjänsten så kontakta rekryterande chef Thérèse Björk
Therese.Bjork@semantix.com.
Facklig kontaktperson är David Karlsson,
david.karlsson@semantix.com eller +46 70 777 30 66
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Semantix Språkcentrum AB (org.nr 556272-8997)
Axel Johanssons Gata 4-6 (
visa karta)
754 50 UPPSALA
Jobbnummer 8232898
Observera att sista ansökningsdag har passerat.