Arkivassistenter
Försäkringskassan / Biblioteksassistentsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård och möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Arkivassistenter
Vi söker arkivassistenter med placering på verksamhetsstöd centralarkivet Östersund
Arbetsuppgifter och ansvar
Som arkivassistent på verksamhetsstöd kommer du att arbeta med traditionellt arkivdepåarbete vid Försäkringskassans Centralarkiv. Dit hör arbete med ordnings- och förteckningsarbete samt registrering av arkiv.
En viktig del av arbetet är att ta fram handlingar, besvara förfrågningar om och ur arkiv samt att verkställa gallring. Arbetet som arkivassistent innebär många kontakter internt i verksamheten. Tunga lyft förekommer.
Publiceringsdatum2016-01-11KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium
• har erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete
• har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
• har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift
• är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten
• är självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• är kommunikativ och serviceinriktad
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete med arkivfrågor inom en stor organisation
• erfarenhet och kunskap om arkivverksamhet och det regelverk som styr
• körkort
• truckkort
Övrig informationTvå tjänster på heltid, en är tillsvidare och en är ett vikariat, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Joakim Leijman, tfn 072-724 69 53 eller Britt-Inger Bladh Sörensdotter, tfn 070-327 37 24 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Sofia Gustafsson, tfn 010-116 15 88 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST-FK: Mona Ericsson, tfn 076-834 10 97, SACO-S FK: Rita Lundström, tfn 070-388 02 63, SEKO: Johanna Grundström, tfn 010-115 30 44
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 25/1 2016 märkt med diarienummer 000506-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2609314
Observera att sista ansökningsdag har passerat.