Arkivassistenter

Försäkringskassan / Biblioteksassistentsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård och möjlighet till flexibla arbetstider och distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Arkivassistenter

Vi söker arkivassistenter med placering på verksamhetsstöd centralarkivet Östersund

Arbetsuppgifter och ansvar

Som arkivassistent på verksamhetsstöd kommer du att arbeta med traditionellt arkivdepåarbete vid Försäkringskassans Centralarkiv. Dit hör arbete med ordnings- och förteckningsarbete samt registrering av arkiv.                                                                                                                                         

En viktig del av arbetet är att ta fram handlingar, besvara förfrågningar om och ur arkiv samt att verkställa gallring. Arbetet som arkivassistent innebär många kontakter internt i verksamheten. Tunga lyft förekommer.

Publiceringsdatum
2016-01-11

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har slutbetyg från gymnasium
• har erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete
• har god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
• har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift
• är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten
• är självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga
• är kommunikativ och serviceinriktad

Det är meriterande om du har:

• erfarenhet av arbete med arkivfrågor inom en stor organisation
• erfarenhet och kunskap om arkivverksamhet och det regelverk som styr
• körkort
• truckkort

Övrig information
Två tjänster på heltid, en är tillsvidare och en är ett vikariat, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Joakim Leijman, tfn 072-724 69 53 eller Britt-Inger Bladh Sörensdotter, tfn 070-327 37 24 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Sofia Gustafsson, tfn 010-116 15 88 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST-FK: Mona Ericsson, tfn 076-834 10 97, SACO-S FK: Rita Lundström, tfn 070-388 02 63, SEKO: Johanna Grundström, tfn 010-115 30 44

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 25/1 2016 märkt med diarienummer 000506-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2609314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: