Arkivarie till Svenska Bostäder

Stockholms kommun / Bibliotekariejobb / Stockholm
2022-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie till Svenska Bostäder" (publicerad 2022-12-20) ⬅️


Visa alla bibliotekariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



På Svenska Bostäder arbetar du med engagerade, prestigelösa och hjälpsamma kollegor.

Tillsammans med oss får du möjlighet att vara med och påverka morgondagens Stockholm samtidigt som du bygger din karriär och har roligt på jobbet. För oss är våra medarbetare vår viktigaste resurs. Vi vill att alla medarbetare ska må bra och därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom till exempel massage på arbetstid, hälsoundersökningar, egen idrotts- och konstförening, friskvårdsbidrag och generöst semestertillägg. Vi tillämpar flexibla och digitala arbetssätt och har flera kontor i Stockholm. Vi tillämpar givetvis möjlighet till distansarbete när arbetet tillåter. Är du intresserad av att läsa mer kring det arbetet så hittar du det https://www.svenskabostader.se/karriar/på karriärsidan.

Publiceringsdatum
2022-08-31

Om tjänsten
Nu söker vi en Arkivarie till Svenska Bostäder som vill arbeta i en bred, utmanande och ansvarsfull roll. Du kommer att ansvara för bolagets ärende- och informationshantering och ger stöd till verksamhetens chefer och medarbetare samt service till medborgare som söker information. I din roll ingår arkivansvar med uppgifter såsom e-arkivfrågor, diarieföring, tillsyn internt enligt arkivlagen, gallrings/bevarandefrågor samt att ta fram styrande dokument. Du kommer även att ansvara för att kvalitetssäkra, utveckla och driva förändringsarbete kopplat till informationshanteringen.

Utöver det kommer du att vara:

- Processamordnare för processen "hantera och redovisa allmänna handlingar"
- Objektspecialist för ärende- och dokumenthanteringssystemet eDok
- Vara rådgivande till verksamheten internt och ge råd, stöd och utbildning
- Ansvarig för att tillsammans med dokumentcontroller och registrator hantera begäran om allmän handling. Ansvarig för sekretessprövning och framtagande av myndighetsbeslut vid avslag.
- Ansvarig för att hantera begäran om registerutdrag
- Vid behov registrera och ta emot inkommande och utgående handlingar samt diarieföra samt vid behov bistå i hantering av bolagets gemensamma e-post brevlåda
- Omvärldsbevaka inom arkivlagstiftning och offentlighetsprincipen

Vi söker dig som har

- Eftergymnasial akademisk utbildning inom administration/offentlig förvaltning, arkivutbildning alternativt motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- 40-60 poäng arkivvetenskap eller motsvarande.
- Vana av att hantera konfidentiell information.
- Erfarenhet av informationshantering (dokumenthantering) inom offentlig sektor och gärna inom upphandling.
- God kunskap om offentlighet och sekretess, arkivlagstiftningen samt dataskyddsförordningen
- God förmåga att utrycka dig på svenska i tal och i skrift.

Dina personliga egenskaper
Som person söker vi dig som är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du är pedagogisk och kan anpassa din kommunikation till mottagaren. En självklarhet är att du är självgående med förmåga att strukturera och driva dina egna ansvarsområden. Du har hög integritet och är mycket noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete.

Din ansökan

I ditt ansökningsbrev vill vi gärna ha information som styrker eller förtydligar hur och i vilken utsträckning du uppfyller våra krav och önskemål i annonsen. Motivera även gärna varför du är intresserad av just den här tjänsten. Urval sker löpande. I processen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och arbetspsykologiska tester kan bli aktuella. Varmt välkommen med din ansökan!

Svenska Bostäder bildades 1944 och ägs av Stockholms stad. Tillsammans med vårt dotterbolag Stadsholmen äger och förvaltar vi cirka 28 800 hyreslägenheter och mer än 5 000 kommersiella lokaler. Vi är för närvarande cirka 340 medarbetare. Svenska Bostäder är ett av Sveriges största bostadsbolag och har varit en central aktör i skapandet av det svenska folkhemmet. I över 75 år har vi haft en aktiv roll i byggandet och förvaltandet av bostäder och lokaler i Stockholm.

Är du intresserad av att komma i kontakt med våra fackliga representanter, vänligen läs mer https://www.svenskabostader.se/karriar/lediga-jobb/.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt övereenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5991".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad

Kontakt
Charlotte Ohlsson, Chef jur/förhandl/internservice
08-50837012

Jobbnummer
6935471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: