Arkivarie
Hässleholms kommun / Biblioteksassistentsjobb / Hässleholm
2018-08-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie" (publicerad 2023-01-04) ⬅️
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Hässleholms kommun söker just nu en driven arkivarie till kommunarkivet på kommunledningskontoret!
Det här erbjuder vi dig!
Hässleholms kommun arbetar målinriktat med att utveckla digitala arbetssätt i syfte att skapa en modern, rättssäker och ändamålenslig informationshantering. Vi har en processbaserad informationsredovisning, ett modernt dokument- och ärendehanteringssystem och är medlemmar i kommunalförbundet Sydarkivera som arbetar med digitala arkivleveranser och ett gemensamt digitalt slutarkiv för förbundsmedlemmarna.
Kommunarkivet i Hässleholms kommun består idag av två arkivarier och en arkivassistent. I rollen som arkivarie på kommunledningskontorets kommunarkiv får du omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter. Tillsammans med dina kollegor ger du service, råd och stöd till kommunens nämnder, förvaltningar och bolag i arkiv- och informationshanteringsfrågor. I tjänsten ingår att utveckla såväl den analoga som den digitala arkivverksamheten, bland annat genom att driva frågor som rör strategisk digital informationshantering, självständigt genomföra utredningar och omvärldsbevaka utvecklingen på området. Du planerar och håller i utbildningar och informationsträffar, utför tillsyn samt upprättar och reviderar styrande och stödjande dokument. Utöver detta ingår arkivarbete såsom att ta emot, ordna, förteckna och gallra handlingar, besvara förfrågningar från allmänheten, lämna ut allmänna handlingar, göra sekretessbedömningar och tillgängliggöra arkivmaterial.
Vem är du?
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning med minst 40p/60hp i arkivvetenskap och goda kunskaper om det regelverk som styr arkiv- och informationshanteringen. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av arkivarbete och av processorienterad (verksamhetsbaserad) informationsredovisning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• att arbeta som arkivarie inom offentlig förvaltning.
• arbete med digital informationshantering och digitalt bevarande.
• att leda projekt.
• att hålla utbildningar.
Du måste ha mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi förutsätter att du har mycket god datorvana och goda IT-kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du självständig, samarbetsinriktad, ordningsam och strukturerad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar. Du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt utifrån verksamhetens behov och förutsättningar. Du är drivande och ser möjlighet till förändring. Du tar ansvar för din uppgift och sätter upp och håller tidsramar. Då rollen innebär att du arbetar i ett team bestående av andra kollegor är det viktigt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga och bidrar till en god arbetsmiljö.
Det här är vi!
Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens organ för ledning, tillsyn och samordning. Förvaltningen ansvarar för övergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, IT, tillväxt och kommunikation.
Kansliavdelningen består av 16 medarbetare och ansvarar för kommunens centrala dokument- och ärendehantering, kommunarkiv, allmänna val och folkomröstningar. Kansliavdelningen har vidare ett uppdrag att ge juridisk rådgivning till nämnder, förvaltningar och bolag samt vara administrativt stöd till kommundirektör och kommunalråd. Kansliavdelningen är sekretariat för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, valberedningen och valnämnden och ansvarar för den centrala ärendeberedningen till dessa organ. Till avdelningen hör även överförmyndaren.
På Hässleholms kommun arbetar vi utifrån värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy,
http://www.hassleholm.se/medarbetarpolicy.Publiceringsdatum2018-08-17Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse. Din arbetsplats kommer att vara på Stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelser.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel på tfn 0451-26 70 00.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-07
Ange följande referens när du ansöker: Klk-21-2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKanslichef Elisabeth Aidemark 0451-26 83 45
FöretagHässleholms kommun
AdressHässleholms kommun
Stadshuset
28180 HÄSSLEHOLM
KontorsadressStadshuset
Jobbnummer 4295945
Observera att sista ansökningsdag har passerat.