Arkivarie
Göteborgs stad., Lokalförvaltningen / Arkivariejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Lokalförvaltningen i Göteborg Lokalförvaltningen är en av Göteborgs Stads fastighetsorganisationer och en av Sveriges största offentliga fastighetsförvaltare med lokalytor på över två miljoner kvadratmeter. Vår vision är att vara en ledande byggherre och fastighetsförvaltare med göteborgarnas bästa för ögonen. Att vistas i en miljö där man mår bra är en självklar rätt vare sig man är två, trettio eller nittio år - våra drygt 440 medarbetare bygger och förvaltar miljöer att utvecklas, trivas och åldras i. Vårt uppdrag är att bygga, anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Besök gärna
www.goteborg.se/lokalforvaltningen Publiceringsdatum2018-01-15ArbetsuppgifterÄr du vår nya utvecklingsinriktade arkivarie?
Lokalförvaltningen fortsätter växa och behöver utöka med en tjänst inom området arkiv- och dokumenthantering. Vi kommer därför att inrätta en ny tjänst som arkivarie. Förvaltningen står mitt i en övergång till processbaserad informationsredovisning och huvudfokus för tjänsten är att driva utveckling inom arkivområdet och att möta dagens och morgondagens utmaningar inom arkiv- och dokumenthantering. I tjänsten ingår också registratorsuppgifter.
Du kommer att ingå i en grupp tillsammans med nämndsekreterare och registrator. Ert gemensamma ansvar innefattar förutom registratorsuppgifter även backup för nämndsekreteraren och i allt övrigt ansvara för arbetet med nämnd- och förvaltningsadministrationen.
I tjänsten ingår i huvudsak att :
• identifiera behov, utveckla och genomföra strategier inom arkivområdet såsom digitalisering och lagring av handlingar
• ta fram och uppdatera styrdokument utifrån den processbaserade informationsredovisningen, till exempel klassificeringsstruktur, dokumenthanteringsplan, arkivförteckning och diarieplan
• bidra till utvecklingen av ett ändamålsenligt och effektivt arbetssätt av förvaltningens IT-stöd
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, arkivvetenskap eller motsvarande.
Vi ser det som nödvändigt med några års erfarenhet av både traditionellt och digitaliserat arkivarbete i offentlig verksamhet där du skaffat dig kunskap om lagstiftning inom området.
Det är meriterande om du har erfarenhet av processorienterad informationsredovisning. Vi ser också gärna att du har kunskap om Göteborgs Stads organisation och stadens it-verktyg för ärende- och dokumenthantering såsom LIS och Office 365.
Du är duktig på att kommunicera och samarbeta och du gillar att arbeta självständigt och leda utvecklingsuppdrag. Du har inga problem med att växla mellan arbete som kräver ett övergripande analytiskt perspektiv och arbete på detaljerad nivå.
Vi vill att lokalförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Målet är att detta ska återspeglas på alla våra arbetsplatser.
ÖVRIGT
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-04
Ange följande referens när du ansöker: A738868
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Sandström
mikael.sandstrom@lf.goteborg.se 031-365 06 02
FöretagGöteborgs stad., Lokalförvaltningen
AdressGöteborgs stad., Lokalförvaltningen
Box 5163
40226 Göteborg
KontorsadressLillhagsparken 13
Jobbnummer 3904085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.