Arkivarie
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Biblioteksassistentsjobb / Göteborg
2015-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie" (publicerad 2016-04-27) ⬅️
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Göteborg,
Halmstad,
Jönköping,
Skövde,
Eksjö eller i
hela Sverige Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.
Mer om anställningen
Tjänsten är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning. Flextid tillämpas.
Tjänsten är placerad i Göteborg, tidvis kan dock uppdrag inom hela region Väst förekomma.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta rättschef Hans-Olof Sandén, tfn 010-56 539 98 eller arkivarie Henrik Svensson, tfn 072-515 24 78.
Publiceringsdatum2015-04-21Så ansöker duVid ansökan kommer dina personuppgifter att behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Ansökan sker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg, klicka på länken eller kopiera och klistra in nedanstående länk i din webläsare. Vi undanber oss ansökningar via andra kanaler än denna.
http://www.aditrorecruit.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=ab3c436e-736d-4a49-b23c-9e2b5917eb87Sista ansökningsdag är 6 maj 2015.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
ArbetsuppgifterSom arkivarie arbetar du med att hantera regionens/de nationella avdelningarnas arkivredovisning. Du ska medverka i framtagandet av strategier, riktlinjer och rutiner för styrning och kvalitetssäkring av dokumenthanteringen.
Dessutom ingår att arbeta med kravställning och analys av Polismyndighetens ärendehantering inom olika verksamhetsområden. Du kommer även att medverka när ändringar i arbetssätt eller organisation som kan påverka arkivbildningen eller arkivredovisningen planeras.
Dessutom ingår att:
• utbilda och ge råd i arkivfrågor
• samarbeta med, och informera arkivhandläggare och arkivredogörare
• ge råd till registratorer och handläggare i frågor om registrering och ärendehantering
• se till att handlingarna i regionens/de nationella avdelningarnas centrala arkiv förvaltas, vårdas och kan tillhandahållas
• utreda och utföra gallring
• sekretesspröva utlämnande av allmänna handlingar
KvalifikationerKvalifikationer, vi söker dig som har:
• 60 hp/40 p arkivvetenskap (eller motsvarande högskoleutbildning med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap).
• erfarenhet av att arbeta som arkivarie inom offentlig sektor.
• god kännedom om arkiv- och offentlighetslagstiftningen.
• erfarenhet av att genomföra gallringsutredningar och motsvarande analyser av ärende- och dokumenthantering.
• kännedom om, och förståelse för verksamhetsbaserad arkivredovisning. Meriterande, det är meriterande med:
• annan högskoleutbildning, gärna inom samhällsvetenskap/humaniora.
• erfarenhet av att samordna/arbetsleda arkivpersonal.
• erfarenhet av arbete inom polisen eller rättsväsendet i övrigt.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är analytiskt lagd, har ordningssinne och är serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt, är flexibel till din läggning och har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid tillämpas Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-06
Ange följande referens när du ansöker: C1471/2015
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHans-Olof Sandén, rättschef, tfn: 010-56 539 98;
Facklig kontaktAnna Owens, SACO, tfn 076-767 44 70; Sofia Ask,
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 2257950
Observera att sista ansökningsdag har passerat.