Arkivadministratör till Ledningskansliet
Piteå Kommun / Assistentjobb / Piteå
2025-05-02
Visa alla assistentjobb i Piteå,
Luleå,
Älvsbyn,
Boden,
Skellefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå,
Luleå,
Pajala eller i
hela Sverige Kommunledningsförvaltningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen och ansvarar för flera kommunövergripande processer. Ledningskansliet är en enhet i kommunledningsförvaltnigen och vi söker nu en arkivadministratör. Du kommer att ingå i ett team med två arkivarier.
Arbetsuppgifter
Som arkivadministratör arbetar du huvudsakligen med praktiskt arkivarbete, ordnings- och förteckningsarbete, gallring, dokumentation, daglig kontroll av arkivlokalen samt hanterar analoga leveranser från kommunens olika verksamheter. På sikt kommer arbetsuppgifterna innebära digitala leveranser och tillgängliggörande av arkivhandlingar med mera.
Du kommer också att hantera utlämnande av handlingar till olika intressenter i enlighet med gällande lagstiftning. Rollen innebär även att ge stöd och service till såväl våra kommunala förvaltningar som bolag och även till allmänhet och forskare. Tillsammans med dina kollegor är du med i utvecklingen av kommunens arbete med arkiv- och informationshantering.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en god administrativ utbildning och en gedigen erfarenhet av administrativt arbete inom verksamhetsområdet. Du kan arbeta metodiskt samtidigt som du kan växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Som person är du social, serviceinriktad, strukturerad, och har god förmåga att samverka och samarbeta med andra. En hög nivå av eget ansvarstagande och hög grad till självledarskap är viktiga kvalifikationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter såsom registrering, arkivering och diarieföring. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i förteckningssystemet Visual Arkiv, alternativt motsvarande system samt har erfarenhet av Platina eller annat ärendehanteringssystem.
Mer om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
Eftersom vissa arbeten hos oss ställer krav på säkerhetsprövning kan du innan en anställning komma att få göra en säkerhetsprövning. Den innehåller ett säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll.
Arbetet kan vara fysiskt krävande då tunga lyft kan förekomma.
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-18
Kontakt från bemannings och rekryteringsföretag undanbedes.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10.
Om arbetsplatsen
Kommunledningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.
Läs mer:
www.pitea.se Move to Piteå - för dig som vill flytta till Piteå
Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.
Läs mer - Move to Piteå
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Piteå kommun (org.nr 212000-2759),
http://www.pitea.se Arbetsplats Piteå Kommun
Kontakt Vision
Linda Björkman
linda.björkman@pitea.se Jobbnummer 9316205