Är du redo för nästa steg inom 2nd line support?
Sigma IT AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2020-06-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Är du redo för nästa steg inom 2nd line support?" (publicerad 2021-02-19) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigma IT AB i Göteborg,
Alingsås,
Borås,
Jönköping,
Skövde eller i
hela Sverige Sigma IT Tech storsatsar på kompetens inom IT-support, infrastruktur och drift och vi söker därmed fler konsulter inom aktuellt område som har arbetat i några år och nu vill utvecklas vidare inom området hos oss på Sigma! Har du jobbat några år i en servicedesk/first line support och känner dig nu redo för nästa steg eller har du kanske något års erfarenhet från en 2nd line support? Då är detta något för dig!
Vi erbjuder dig
• En chans att ta nästa steg inom IT
• En engagerad konsultchef som stöttar dig i din karriär
• En familjär stämning och gemensamma aktiviteter med dina Sigma-kollegor
• Tillsvidareanställning med fast månadslön och goda förmåner
Publiceringsdatum2020-06-17Om tjänstenSom konsult i en 2nd line support arbetar du brett inom IT och användarstöd, och mer specifikt mot ramverk och verktyg så som Windows 10, Office 365, nätverksteknologier och ärendehanteringssystem. Du kommer också administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory så det är viktigt att du har erfarenhet även inom detta. De flesta uppdragen innebär att du hjälper någon av våra kunder med IT-support på klientsidan och supporterar internt anställda. I rollen är du ansvarig för att lösa de problem som servicedesk behöver eskalera. I vissa uppdrag kan även onsite-support förekomma.
Vi söker dig som
• Har ett genuint IT-intresse (kanske byggde du din första PC innan du lärde dig gå?)
• Har minst 2 års erfarenhet från en servicedesk/first line support
• Motiveras av att felsöka på ett djupare plan och drivs av att hitta den bästa tekniska lösningen
• Trivs i att bemöta människor och ge stöttning på ett pedagogiskt sätt
• Har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift
Vi ser att du har erfarenhet av arbete med: Active Directory, Windows 7 & 10, Office 365/Azure/AWS, Sharepoint, Windows Remote Desktop, SCCM, arbete i ärendehanteringssystem samt god kunskap om nätverksfelsökning. Samt att du har tidigare erfarenhet av arbete i SQL och att du scriptat i Powershell.
Dina personliga egenskaper väger tungt och en "IT Techare" kännetecknas av en prestigelös attityd där du ställer upp för dina kollegor. Att bidra till en bra stämning på arbetsplatsen är viktigt för dig. Du tar snabbt till dig ny information och tar gärna egna initiativ när det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna.
Om Sigma IT Tech
Sigma IT Tech startade sin verksamhet 2018 och har cirka 60 konsulter i Göteborg. Vi är specialister på en sak - talanger inom drift, support och infrastruktur. Bland våra kunder finns allt från kommuner till välkända företag och mindre, snabbt växande bolag.
Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultbolag med över 5000 medarbetare. Inom Sigma har vi visionen "Expect a better tomorrow" vilket är vår dagliga ledstjärna; en bättre morgondag för våra konsulter, våra kunder och för samhället i stort. Detta medför att vi jobbar aktivt med socialt ansvarstagande och har bland annat ett stort engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ. Läs gärna mer om dessa i länken nedan.
http://www.sigmaitc.se/om-oss/csrVaraktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSigma IT AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sigma IT AB (org.nr 556451-9345),
https://www.sigmait.se/sv/ Arbetsplats Sigma IT
Jobbnummer 5267504
Observera att sista ansökningsdag har passerat.