Är du en självgående och driftig administratör?

Adecco, Office & HR, Stockholm / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Järfälla eller i hela Sverige

Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Nu söker vi en administratör med god ekonomisk förståelse till vår kund inom säkerhetsbranschen i Stockholm!

Publiceringsdatum
2010-04-16

Arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att vara stöd till projektledare och ledande tekniker med system, materialbeställningar, uppföljning kundreskontra och a-conto fakturering m.m. inom projektet. Vidare kommer du att ge stöd till affärsområdeschef, produktionschef och produktionsledare med att samordna bl.a. personalaktiviteter, semesterlistor, friskvård, hälsokontroller, utbildningsbokningar. Sammanfattningsvis kommer du främst att arbeta med:
• Fakturahantering i EFH, kontering samt distribuering för attest
• Inkommande post
• Beställningar bland annat av kontorsmaterial
• Sammanställa frånvaro för alla och skicka vidare till ansvarig chef för attest
• Protokollförande vid möten
• Sammanställande av progressrapporter som ska skickas vidare till kund
• Uppföljning av fakturering
• Förbereda underlag till Business Support för fakturering
• Utskick av fakturor till kund med alla underlag samt arkivering
• Svara på mail om allehanda frågor och support till hela avdelningen
• Viss kopiering och sammanställande av pärmar med projektunderlag

Erfarenheter
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning projekt och ekonomi, samt stor administrativ vana. Du har goda datakunskaper samt har goda kunskaper i engelska.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är en lagspelare och som kan hantera många uppgifter samtidigt. Du är självgående, är initiativtagande och räds inte av att fatta egna beslut. Du har förmågan att ligga steget före, vara strukturerad samt trivs med att arbeta i en rörlig och föränderlig miljö där det är fart och fläkt.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående. Uppdraget är ett vikariat på minst 1 år.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån eller gå in via länk; http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=763550
Vid eventuella frågor, kontakta rekryteringsansvarig Sofia Wigzell på 08- 598 982 37.
Välkommen in med en ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Adecco, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
628861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm: