Apple Tekniker - Elgiganten Länna

Elgiganten AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Huddinge
2019-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Apple Tekniker - Elgiganten Länna" (publicerad 2020-07-22) ⬅️


Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Elgiganten AB i Huddinge, Stockholm, Solna, Tyresö, Danderyd eller i hela Sverige

Servicetekniker Apple

Vi söker servicetalanger till en viktig uppgift - att underlätta våra kunders vardag!
Nu har du möjligheten att få anställning som tekniker inom Infocare Workshop, stationerad på In Store Repair på Elgiganten Länna.

Direkt ute i Elgigantens varuhus arbetar tekniker ifrån Infocare Workshop med service och reparation av mobiler, tablets, datorer och diverse kringutrustning.
Vårt viktigaste mål och uppgift är att sörja för god servicegrad till våra slutkunder och partners genom service och support av inlämnade produkter där vi har auktorisation för att utföra service.
Våra partners KPIer skall nås och överträffas och våra kunder skall få bästa möjliga service.
Du arbetar aktivt för att minimera kostnader och nå Infocares mål på lönsamhet.

Teknikern för In Store Repair arbetar i huvudsak med service och reparation av mobiler, tablets, datorer och andra tillbehör. I uppgifterna ingår också att ta emot och sända gods i retur, både reparationer och reservdelar.
Kundkontakt sker både via telefon och "öga mot öga" i servicedisk i butik.
Som tekniker blir kundnöjdheten ditt ansvar och för att trivas och utvecklas behöver du vara öppen, omtänksam, engagerad och modig. Du ansvarar för dina egna arbetsområden inom butiken, ingår i ett team och blir en viktig länk i vår utrullning av service i varuhusen.
Jobbet är socialt, omväxlande och stundtals hektiskt. Både små och stora problem måste lösas och ingen arbetsdag är den andra lik, med ett undantag - kunden är alltid i fokus!
Vi söker dig som är ansvarsfull, pålitlig och har bra samarbetsförmåga.
Personliga egenskaper som värdesätts högt är att alltid kunna se till kundernas bästa, att du har lätt att förstå kundernas behov och att du är effektiv och tydlig i din kommunikation.

Har du arbetat med service av Apple produkter sedan tidigare ser vi det som ett stort plus.
Arbetsuppgifter omfattar bland annat:
Kundkontakt och mottag av kund som önskar kontakt med tekniker
Mottag och ankomstregistrering av service i Infocares/producents system
Felsökning av produkt/service
Reparation och sluttest av produkt/service
Sköta uppdatering av Infocare/producents system
Mottag och retur av reservdelar till producent
Mottag och retur av service till/från andra varuhus
Mottag av inköpsordrar av reservdelar till Infocares system
Inventering av reservdelslager
Daglig rengöring av arbetsområdet
Sköta daglig kontroll av ESD-utrustning
Daglig uppföljning av pågående ärenden
Följa övriga uppsatta regler och rutiner för In Store Repair
Vid behov kunna hjälpa till på In Store Repairs på andra butiker i närområdet
Arbetstider kan variera enligt schemaläggning
I dedikerat serviceområde för Infocare i Elgiganten butik
Vid behov arbeta övertid för att upprätthålla KPI:er och kundnöjdhet


Tjänsten är heltid och du får en fast lön som inkluderar arbete på kvällar och helger.
Övertidsersättning tillkommer.
Vi går igenom ansökningar löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2019-10-30

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Elgiganten AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "148596".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Elgiganten AB (org.nr 556471-4474)

Jobbnummer
4893944

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Elgiganten AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Elgiganten AB: