ansvarig för digitala kanaler

Göteborg Energi / Grafiska jobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grafiska jobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg Energi i Göteborg, Falköping eller i hela Sverige

I mer än 150 år har Göteborg Energi haft uppdraget att försörja Göteborg med energi. Med hållbarhet som ledstjärna ger vi våra kunder ljus, kraft, värme och kyla. För oss är det självklart att hjälpa våra kunder att bli mer energieffektiva, både för att spara pengar och miljö. Vi tar ansvar för att morgondagens goda lösningar ska bli verklighet redan i dag. Arbetet för ett långsiktigt hållbart Göteborgssamhälle kommer att erbjuda spännande utmaningar för dig som väljer att utvecklas hos oss.

Avdelningen Produkt/Marknad finns inom verksamhetsområde Marknad & Försäljning vars uppdrag är att på ett affärsmässigt, kundorienterat och hållbart sätt utveckla kunderbjudanden, sälja, marknadsföra och ge bra service till våra kunder. Alla medarbetare i Göteborg Energi bidrar varje dag till vår vision om "ett hållbart Göteborgssamhälle" och vi ser det som ett väldigt fint och viktigt uppdrag. 

Produkt och Marknad är en avdelning inom verksamhetsområde Marknad och Försäljning som har i uppgift att utifrån en djup förståelse av vår omvärld och våra kunder säkra en konkurrenskraftig, hållbar och lönsam erbjudandeportfölj som ger nöjda och lönsamma kunder. Produkt och marknad genomför breda marknadsföringsinsatser för att nå ut med våra erbjudanden till kunderna och genom målgruppsanpassad kommunikation möter vi våra kunder löpande i deras vardag.  Vår digitala värld präglar vårt möte med våra kunder och våra erbjudanden. Produkt och marknad ansvarar för digitala kundmötet och de digitala kanalerna tex web, appar, sociala medier, chatt, kundernas inloggade tjänster etc.

I rollen som ansvarig för digitala kanaler driver du arbetet med att identifiera, genomföra och följa upp aktiviteter och projekt som ger digital transformation. Du leder framtagningen av strategiska planer samt roadmap inom det digitala området samt tar fram mål och riktlinjer. Du har en sammanhållande roll för att säkerställa att all kommunikation och kundinteraktion i de digitala kanalerna stödjer verksamheten. Du tar fram briefer och underlag till media-, reklam byrå eller annan samarbetspart för digitala insatser som bidrar till transformation som stärker kundnöjdhet och lönsamhet. Du samarbetar med alla intressenter inom Göteborg Energi tex sälj, kundservice, kommunikation och inom produkt och marknad med flera.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Förstå och fånga upp marknadsbehov
• Göra kravställningar utifrån intressentbehov tex andra avdelningar
• Rekommendera vilken utveckling inom digital transformation som skall göras utifrån värdet
• Bidra med långsiktig strategi och vision för ditt område
• Kommunicera förändringar inom ditt produktområde på ett intresseväckande sätt
• Planera, driva samt följa upp projekt och aktiviteter inom digitalisering
• Vara en ambassadör för agil utveckling

Publiceringsdatum
2015-10-06

Kompetenser
• Högskoleexamen inom marknadsföring med inriktning på webb och digital kommunikation
• Minst tre års erfarenhet av arbete med marknadsföring och kundkommunikation krävs inklusive digitala medier
• Minst tre års erfarenhet av att driva satsningar och projekt inom digital transformation krävs
• Minst två års erfarenhet av analys av digitala medier
• Minst tre års erfarenhet av beställarroll för utvecklingsprojekt krävs
• Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

Meriterande:

Har erfarenhet av agil utveckling och metodiker, God analytisk förmåga och tidigare praktisk erfarenhet av Google Analyticts eller motsvarande, God teknisk förståelse.

Dina personliga egenskaper
Stark drivkraft och en stark känsla för den digitala världen. Du är trygg och har god självinsikt. Vidare tror vi att du både är proaktiv i ditt sätt att tänka och agera, är målmedveten, drivande och tålmodig. Du är rak och tydlig i din kommunikation, är utåtriktad och nätverkande samt har en stark förmåga att entusiasmera din omgivning. Slutligen tror vi att du är mycket initiativrik med en mycket god helhetssyn och förståelse för den digitala affären.

• God social- och samarbetsförmåga
• Innovativ och nytänkande
• Proaktiv och resultatdriven
• Genuint intresse för det digitala kundmötet
• Konsumerar och lever själv "digitalt" i stor utsträckning
• Mycket bra på att uttrycka dig i både tal och skrift

Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling. 

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Varaktighet, arbetstid

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Bakkenes, avdelningschef 031-626630, 0702-115320

Företag
Göteborg Energi

Adress
Göteborg Energi
Box 53
40120 Göteborg

Kontorsadress
Box 53

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2466296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg Energi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg Energi: