Analytisk inköpare till Inköp och Upphandling
Trafikförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen i Stockholm,
Upplands Väsby,
Nacka eller i
hela Sverige Om tjänsten
En av våra medarbetare på Inköp och Upphandling på trafikförvaltningen Region Stockholm har bytt tjänst internt och därför söker vi nu en analytisk inköpare.
Trafikförvaltningen är en beställarorganisation och de flesta avropen görs ute i verksamheten. Över vissa gränser ska dock inköpsavdelningen stödja processen eller genomföra konkurrensutsättning.
Som inköpare genomför du direktupphandlingar inom hela trafikförvaltningens verksamhetsområde och har därför väldigt breda kontaktytor mot resten av organisationen. Beställarna står för specialistkompetensen och du bidrar med kunskap om hur inköpsprocessen fungerar.
Du hanterar ärenden och avtal samt utvecklar våra arbetssätt för att möjliggöra effektivare inköp.
Utöver ovanstående generella inköparuppgifter ingår uppföljning, analys och systemstöd i denna roll. Exempel på arbetsuppgifter är uppföljning av leverantörsbasen eller analys av avtalstrohet och åtgärder för att öka den. Du har även ansvaret för vårt spendanalysverktyg.
Du blir en del av den cirka 30 personer starka sektionen Inköp och Upphandling, och samverkar också med andra intressenter inom och utanför trafikförvaltningen; främst med våra affärsförvaltare, IT-förvaltare och jurister samt med våra leverantörer.
Att jobba hos oss
Vårt uppdrag - den gemensamma resan. Att jobba på trafikförvaltningen, verksamheten bakom SL, Waxholmsbolaget, Färdtjänsten och Spårvägsmuseet, innebär att du bidrar till Stockholms samhällsutveckling tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Din insats gör skillnad i en organisation som ligger i framkant inom miljö och hållbarhet. Vi gör inköp om cirka 21 miljarder SEK per år, fördelat över cirka 1 300 leverantörer.
Våra värderingar är öppenhet, kompetens, pålitlighet och samverkan. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler på västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken: T-Stadshagen eller T-Thorildsplan. Motion och hälsa är viktigt för oss och förutom friskvårdsbidrag erbjuder vi en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Vem är du?
Vi anser att viktiga kompetenser i denna roll är problemlösning, planering och resultatorientering. Eftersom detta är en roll med många kontaktytor är också samarbetsförmåga, relationsbyggande och en kommunikation viktiga egenskaper.
Du är självgående och tar ansvar för att driva ärenden framåt. Du har lätt att sätta dig in i problem och du samarbetar med beställaren för att hitta lösningar på dennes behov utifrån de lagar och riktlinjer som påverkar verksamheten.
Du har dokumenterad erfarenhet inom inköp eller inköpsanalys. En relevant utbildning inom inköp, såsom KY i inköp eller akademisk examen inom området, är meriterande.
Du är mycket bekväm med att hantera och analysera stora datamängder i Excel och att på ett pedagogiskt sätt förmedla resultatet av ditt analysarbete. Om du har erfarenheter av att jobba med BI-verktyg så som Qlik Sense eller Microsoft Power BI är det ett plus.
Tidigare arbete med inköp eller upphandling i offentlig sektor är meriterande.
I rollen ingår att sätta sig in i avtal och riktlinjer samt kommunicera internt och externt. Det är därför viktigt att din svenska är god, i förståelse, tal och skrift.
Information och ansökan
Har du frågor eller funderingar? Välkommen att kontakta rekryterande chef Charlotte Alström, tfn 070-786 40 15. Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Gabrielle Ottow, tfn 070-786 37 48. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Inkludera CV och en kort motivering till varför tjänsten passar dig. Sista ansökningsdag är 2019-06-23. Då rekryteringen pågår under semestertider kan processen komma att stundvis gå långsammare. Vi ser fram emot din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Martina Viklund, Vision, tfn 08-686 30 04
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida
www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-05-28ErsättningFast lön
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGabrielle Ottow
gabrielle.ottow@sll.seFöretagTrafikförvaltningen
AdressTrafikförvaltningen
Lindhagensgatan 100
11218 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 100
Jobbnummer 4821459
Observera att sista ansökningsdag har passerat.