Åmåls kommun söker Upphandlare
Åmåls kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål Vad erbjuder vi
Som medarbetare hos oss är du vår viktigaste tillgång och vi vill erbjuda dig fler förmåner utöver din lön. Däribland bra friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, tjänstepension, försäkringar, cykelförmån och möjlighet att leasa miljöbil. Du har även möjligheter till vidareutbildning inom ditt kompetensområde för att du ska kunna utvecklas hos oss. Läs mer om förmåner som medarbetare hos Åmåls kommun här: Vårt erbjudande!
Ditt uppdrag
På ekonomienheten är vi åtta medarbetare som tillsammans har ansvaret för att leda och driva det operativa och strategiska utvecklingsarbetet inom ekonomi- och upphandlingsområdet.
Ditt uppdrag är att arbeta med kommunövergripande upphandlingar. Arbetsuppgifterna innebär att självständigt driva upphandlingsprojekt och arbeta med hela upphandlingsprocessen.Du ger råd, informerar och samarbetar med våra verksamheter gällande inköps- och upphandlingsfrågor. Du arbetar med uppföljning samt ansvarar för policy och rutiner inom upphandlingsområdet. Du har ett nära samarbete med upphandlarnas nätverk i Dalsland. I tjänsten ingår också att man är kommunens kontaktperson i försäkringsfrågor.
Vem är du
Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du ser det som självklart att arbeta med utveckling för att nå ständiga förbättringar. Du har sinne för analys och är strukturerad och har förmågan att slutföra dina uppdrag. Du ska kunna arbeta självständigt med integritet och initiativrikedom, fungera drivande i upphandlingsprocessen och ha förmåga att prioritera. Vi ser också att du är en person som har förmåga att bidra till och bibehålla ett trivsamt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2021-12-17KvalifikationerVi söker dig som har en akademisk examen inom juridik, ekonomi, offentlig upphandling eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du bör ha relevant erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete samt goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU).
Anställningen förutsätter B-körkort och att du kan tillhandahålla digital identifikation, så som bank-ID eller motsvarande.
Anställningen
Tillsvidareanställning på 100% med tillträde 2022-05-01 eller enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Tjänsten är för närvarande placerad vid ekonomienheten inom kommunledningskontoret, som är organiserad direkt under kommunstyrelsen. Närmaste chef är ekonomichefen.
Så ansöker duVi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper gör oss sammantaget helt enkelt bättre. Så vem du än är - varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via ansökningsknappen.
Varmt välkommen med din ansökan!
(Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande).
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅmåls kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143830".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åmåls kommun (org.nr 212000-1587)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Åmåls Kommun
Kontakt Facklig Vision - Marcus Löfgren
marcus.lofgren@amal.se 079-0655130 Jobbnummer 6190381
Observera att sista ansökningsdag har passerat.