Alkoholhandläggare
Kristianstads kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kristianstad
2013-10-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Alkoholhandläggare" (publicerad 2018-04-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Alkoholhandläggare
AOV:2013:47
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Arbete och välfärdsförvaltningen är organiserad i fem verksamheter, Utveckling och service, Barn och unga, Utbildning och arbete, Vuxenvård och Utredning. Alkohol-handläggningen ingår som en del i Utredning. Under förutsättning att erforderliga beslut fattas behöver vi nu rekrytera en ny medarbetare.
Publiceringsdatum2013-10-10Dina arbetsuppgifterDu handlägger ansökningar om serveringstillstånd, ansvarar för uppföljning och tillsyn av dessa tillstånd samt ansvarar för tillsynen över detaljhandelns försäljning av folköl. I tjänsten ingår att arbeta förebyggande med utbildning och information till restaurangnäring och detaljhandel. Du kommer som alkoholhandläggare att samarbeta med sökande och tillståndshavare, samt med andra myndigheter såsom skatteverket, polisen, räddningstjänsten, länsstyrelsen, kronofogden, kommunala förvaltningar m.fl.
Kvalifikation
Vi söker dig med högskoleexamen inom områdena juridik och/eller ekonomi, socialt arbete eller annan dokumenterad erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du som söker ska även ha utbildning alternativt erfarenhet av företagsekonomi.
Du ska ha kunskaper om alkohollagstiftningen, förmåga att arbeta självständigt, kunna ta eget ansvar och ha mycket god förmåga att samarbeta. B-körkort krävs.
Arbetslivserfarenhet från myndighetsutövning, utrednings- och tillsynsarbete ses som särskilt meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Rollen som alkoholhandläggare är ett självständigt arbete som fordrar integritet, ödmjukhet och ett etiskt förhållningssätt. Då arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga och sammanställning av dokument krävs att du uttrycka dig i tal och skrift. Vi förutsätter att du har ett stort intresse för omvärldsbevakning inom området. Vi tror vidare att Du är serviceinriktad och uppfattas som öppen och tydlig. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, 100% med tillträde snarast. Arbete på obekväma arbetstider förekommer. Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Provanställning kan komma att bli aktuellt.
För mer information, ta kontakt med
Inger Svensson, alkoholhandläggare, 044?13 55 81
Merete Tillman, Förvaltningschef, 044-13 54 40
För facklig information, ta kontakt med
Andreas Jeppsson, SSR, 044-13 53 84
Carina Sickeldal, Vision, 044-13 48 83
PeO Alexis, Jusek, 044-13 57 79
Sista ansökningsdatum
2013-10-29
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på
www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 1673331
Observera att sista ansökningsdag har passerat.