Alkoholhandläggare

Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
2024-11-13


Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Vi söker en ny kollega till vårt team och där vi tillsammans vill skapa Sveriges bästa alkohol- och tobakstillsyn i Kungsbacka och Mölndal.

Med din insats kommer vi att kunna nå vårt mål. Är du den vi söker?

Rollen som alkoholhandläggare hos oss
För oss är det viktigt att invånare och besökare i Kungsbacka och Mölndal har tillgång till säkra och trygga krogmiljöer. Som alkoholhandläggare har du en viktig roll för att vi ska uppnå detta. Du kommer tillsammans med dina kollegor handlägga servering- och tobakstillstånd och utföra tillsyn på serveringsställen och tobakshandlare. Vi är inne i spännande förändringsarbete och därför kommer du spela en viktig roll i att utveckla våra arbetssätt kring handläggning och tillsyn.

Du kommer att ingå i ett team med tre alkoholhandläggare, där du bland annat kommer att ha följande arbetsuppgifter:

- Handlägga ansökan servering- och tobakstillstånd
- Inre och yttre tillsyn på serveringsställen och tobakshandlare
- Samverkan med Polis, Räddningstjänst, Skatteverket, Tullverket och Länsstyrelsen
- Utreda klagomål och missförhållanden.
- Föredra dina beslut i nämnd
- Ge information till krögare och tobakshandlare
- Vara med och bidra till teamet och förvaltningens årsplanering och utveckling.
- Utveckla handläggning och tillsyn tillsammans med teamet

Publiceringsdatum
2024-11-13

Profil
Rollen som alkoholhandläggare ställer höga krav på förmåga att bemöta människor och kunna planera och prioritera arbetet. Det innebär att du ska kunna kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt, skapa och behålla goda relationer med såväl företagare som kollegor samt vara driven i ditt eget och gruppens utvecklingsarbete. Det är även av stor vikt att du har modet att tänka och testa nya sätt samt förmågan att se helheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

- Högskoleexamen som socionom, ekonom eller jurist alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
- Erfarenhet av myndighetsutövning och/eller utrednings- och tillsynsarbete
- Vana att arbeta digitalt
- B-körkort
- Skriva och tala svenska flytande

Det är meriterande om du har via erfarenhet fått kunskap om:

- Offentlighet och sekretesslagen
- Alkohol- och tobakslag
- Företagsrevision och/eller ekonomisk redovisning

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning 1 januari 2025 eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss

Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 24 november.

I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/590".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungsbacka kommun (org.nr 212000-1256)

Kontakt
Mia Hultman, enhetschef
0300-834203

Jobbnummer
9008246

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: