Aktivia Assistans söker kundansvarig
Aktivia Assistans AB / Administratörsjobb / Örebro
2016-05-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Aktivia Assistans söker kundansvarig" (publicerad 2017-01-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aktivia Assistans AB i Örebro,
Lindesberg,
Eskilstuna,
Västerås,
Enköping eller i
hela Sverige Aktivia Assistans är ett företag inom personlig assistans och omvårdnad.
Sedan starten 2010 är vi nu ett väletablerat företag med huvudkontor i Örebro. Vi har flera års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder.
Vi gör allt för att underlätta för personer med funktionsnedsättning och dess anhöriga att kunna leva det liv som de har rätt till genom att anordna personlig assistans, samt att tillhandahålla med råd, stöd och juridisk hjälp under hela handläggningsprocessen. Vi är mer än 230 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision;
Personlig assistans på dina villkor.
Aktivia Assistans söker kundansvarig till huvudkontoret i Örebro.
Publiceringsdatum2016-05-18ArbetsuppgifterVi ser gärna att du har erfarenhet av att arbetat som kundansvarig.
Du ska ta ansvar för ett flertal kunder och deras omvårdnadsgrupper, detta innebär omfattande kundkontakter via telefon och på plats hos kunden.
Arbetsmiljö
• Ansvara för att rutiner införs vid uppstart av uppdrag, utvärderar och följa upp löpande.
• Tar emot avvikelser, Lex Sarah och tillbud.
Kunder
• När Kundansvarig har fått en ny kund är det dennes ansvar att det finns en aktuell genomförandeplan, och att vi ständigt följer upp och reviderar den
• Utvärdera omvårdnaden löpande
• Skapa rutiner tillsammans med kund/arbetsledare vid start av uppdrag
• Ansvara för att en riskanalys utförs vid uppstart samt följs upp.
Personal
• Ansvar att tidrapporteringen via TES (ett program för att planera och registrera hemtjänstens insatser.) sker korrekt.
• Anställning av ny omvårdnadspersonal
Schema
• Ansvarar för att schemat följer ATL och gällande kollektivavtal.
KvalifikationerHar du erfarenhet av hemtjänst, assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det meriterande. Om du behärskar något annat språk än svenska/engelska är detta särskilt meriterande.
Vi söker dig som delar våra värderingar ansvar, glädje och engagemang. Eftersom du kommer att agera som kundansvarig för personer i en utsatt situation vill vi att du som person är varm och empatisk med en positiv grundsyn. Stor vikt kommer att fästas vid dina personliga egenskaper så som självständighet i kombination med gott omdöme, god samarbetsförmåga och noggrannhet. Arbetet kräver att du är van vid att hålla ett högt tempo och att du är utåtriktad och har lätt för att skapa kontakter och inge förtroende.
Vi förväntar oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, omvårdnadspersonal och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer ske löpande så därför ser vi gärna att du ansöker redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via mail.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-17
Vi tar inte emot ansökan via telefon
Ange följande referens när du ansöker: AKTIVIA-KU2892
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@aktiviaassistans.seFöretagAktivia Assistans AB
AdressAktivia Assistans AB
Box 22144
70202 ÖREBRO
KontorsadressStortorget 4
ÖREBRO
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 019-7602200
Jobbnummer 2853175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.