Akrivarie/registrator

Statens haverikommission / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens haverikommission i Stockholm

Statens haverikommission söker en registrator/arkivarie till den administrativa avdelningen.

Publiceringsdatum
2010-11-02

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar självständigt med att registrera, bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med det statliga regelverket och interna bestämmelser.
Du ger service och stöd till både allmänheten och den egna verksamhe-ten inom ditt expertområde och du håller i internutbildningar inom arkiv- och dokumenthantering.
I arbetsuppgifterna som arkivarie ingår bl a att upprätta och uppdatera dokumenthanteringsplaner, ordna och förteckna arkiv, utföra gallrings-utredningar, utarbeta riktlinjer och vägledningar, samverka med och bistå avdelningar/enheter inom organisationen samt bevaka att handlingar hanteras på ett fullgott sätt. Du kommer även att arbeta med omvärldsbevakning och ansvara för Krigsarkivets inspektioner.
En viktig del i arbetet är att du tillsammans med andra medarbetare ständigt förbättrar rutiner och processer. Inom din funktion innebär det bland annat att ansvara för arbetet med dokumentstyrning och verksamhetsanpassad arkivredovisning. Du kommer även att leda arbetet med att införa ett elektroniskt ärendehanteringssystem på myndigheten.
Du får också vara beredd på att vid behov sköta andra administrativa uppgifter som förekommer på en mindre myndighet.

Kompetenser
• Högskoleexamen med minst ett års heltidsstudier i arkivvetenskap,
• goda kunskaper och erfarenhet av arbete med arkiv- och dokument-hanteringsfrågor.
• Goda kunskaper om verksamhetsbaserad arkivredovisning,
• kunskap och erfarenhet av diarieföring och dokument- och ärende-hanteringssystem.
• Erfarenhet av att självständigt driva utvecklingsfrågor inom arkivområdet.
• Många års erfarenhet från liknande arbete från offentlig sektor och statlig myndighet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper

Dina personliga egenskaper
• Du är serviceinriktad, tar gärna initiativ och är noggrann.
• Du har god förmåga att organisera och samarbeta med andra.
• Du är flexibel och kan arbeta självständigt.
• Du är intresserad av att effektivisera processer.
• Du har intresse av samt håller dig uppdaterad om den utveckling som sker inom ditt område.

Så ansöker du
Din ansökan märkt med referens A-123/10 vill vi ha senast den 4 november 2010 till:
Statens haverikommission, Box 125 38, 102 29 Stockholm eller via e-post: rekrytering@havkom.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-04
Ange följande referens när du ansöker: A123/10
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@havkom.se

Kontakt
Maria Hemmar, 08-50886207

Företag
Statens haverikommission

Adress
Statens haverikommission
Box 12538,
10229 STOCKHOLM

Kontorsadress
Teknologgatan 8 C
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 50886200
E-postadress: rekrytering@havkom.se

Jobbnummer
768268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens haverikommission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens haverikommission: