Affärsdriven Key Account Manager!
Mira Network AB/Managing Interactive Relations Age / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mira Network AB/Managing Interactive Relations Age i Stockholm Om rollen
Som Key Account Manager hos Mira Network ansvarar du för nykundsbearbetning men även för att vidareutveckla och växa en kundportfölj av befintliga kunder. Du förväntas på ett proaktivt och lösningsinriktat sätt, driva och utveckla affärer med företagets kunder som till största delen består av ledande universitet, högskolor samt företag och organisationer som arbetar med kommersiell utbildning. Du förväntas sälja in hela produktutbudet som ligger i framkant på marknaden.
• I kundbearbetningen har du fokus på helheten, skapar möjligheter och vägar som ingen annan har tänkt på och ser till att alltid ta affären till avslut
• Du har ett övergripande ansvar för att svara på och driva offentliga upphandlingar och avrop
• För att skapa värde för våra kunder utgår du ifrån kundens verklighet med fokus på ökad lönsamhet och förbättrade affärsprocesser
• Du kommer till största delen arbeta självständigt och driva din försäljningsprocess mot uppsatta mål och budget
• I rollen som Key Account Manager förväntas du spenderar mycket tid ute hos kunden, både hos befintliga och potentiella kunder
Vi söker dig som
• Drivs av att göra affärer med fokus på långsiktighet och förtroende
• Ständigt är på jakt efter nya affärs- och tillväxtmöjligheter
• Triggas av komplexitet i affärslösningen och av att kunna saker som ingen annan kan
• Har lätt att sätta dig in i kundens verklighet
• Är team-orienterad och uthållig med egen drivkraft att lyckas
• Är motiverad med en starkdrivkraft, resultatinriktad och en relationsskapare med stark förmåga att bygga ditt nätverk för att säkerställa din framgång
Publiceringsdatum2014-06-13Bakgrund• Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom försäljning och minst 2 år av kvalificerad och komplex lösningsförsäljning
• Du har dokumenterat goda resultat där du drivit hela försäljningsprocessen från behovsanalys till avslut och kan påvisa att du har med mervärdesförsäljning som grund och att du gjort skillnad för dina kunder
• Du har en akademisk examen alternativt en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, marknad och/eller försäljning
• Erfarenhet kring följande är en merit men inget krav:
• IT-produkt- och konsultförsäljning
• Försäljning mot statliga myndigheter med inslag av offentliga upphandlingar/avrop
• Erfarenhet av nyförsäljning
• Erfarenhet av att bearbeta stora kunder
• Det är starkt meriterande om du har arbetat med externa relationer och har erfarenhet av universitet, högskolor och kommersiell utbildning
Vi erbjuder dig
Mira Network erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö i ett företag som är med och driver utvecklingen inom externa relationer. Företaget är inne i ett expansivt skede och du kommer ha stor möjlighet att påverka företagets utveckling. Du får möjlighet att arbeta med komplex lösningsförsäljning där du aldrig är fullärd. Företagets kontor är beläget centralt i Stockholm city.
Välkommen att skicka din ansökan via mail till Marcus Antonsson, Director of Marketing, Sales and Client Relations
marcus.antonsson@mira.seIntervjuer hålls löpande till dess att tjänsten är tillsatt. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten? Kontakta Marcus Antonsson på 0736-33 50 90.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön + rörlig lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-07-13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
marcus.antonsson@mira.seKontaktMarcus Antonsson, Director of Sales +46736 33 50 90
marcus.antonsson@mira.seFöretagMira Network AB/Managing Interactive Relations Age
AdressMira Network AB/Managing Interactive Relations Age
Kungsgatan 55
11122 STOCKHOLM
KontorsadressKungsgatan 55
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-412 84 00
E-postadress:
marcus.antonsson@mira.se Jobbnummer 1909472
Observera att sista ansökningsdag har passerat.