Adminstratör till Statens inköpscentral, enheten för IT-upphandl
Kammarkollegiet, Statens inköpscentral / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet, Statens inköpscentral i Stockholm Kammarkollegiet grundades 1539 och är Sveriges äldsta myndighet med målet att också bli en av Sveriges modernaste. På uppdrag av främst Finansdepartementet tillhandahåller vi service inom juridik, ekonomi, kapitalförvaltning, försäkring, statlig ramavtalsförvaltning och upphandling. Vår kunskap och kompetens spänner över många områden. Hos oss arbetar framförallt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare med olika inriktningar. Vi är cirka 270 anställda varav merparten arbetar centralt i Stockholm medans försäkringsverksamheten är belägen i Karlstad.
Publiceringsdatum2014-02-11ArbetsuppgifterStatens inköpscentral tecknar samordnade ramavtal som andra statliga myndigheter kan avropa från. Inom IT-området kan även kommuner och landsting avropa från ramavtalen. Vi är idag ca 50 personer organiserade i fyra enheter och en stabsfunktion.
Vi söker
ADMINISTRATÖR TILL ENHETEN FÖR IT-UPPHANDLING (vikariat ca 1 år)
Du kommer att vara placerad vid vår enhet för IT-upphandling och din huvudsakliga uppgift kommer att vara att ge dagligt stöd till enhetschefen och medarbetare på enheten för IT-upphandling. Bland arbetsuppgifterna kommer också att ingå att tillhandhålla administrativt stöd till avdelningschefen i avdelningsgemensamma frågor.
Arbetsuppgifterna består främst av projektadministration inklusive administration av projektmöten såsom minnesanteckningar och förberedelse av möten samt fullmaktshantering, administration av vissa stödsystem, mötes-och lokalbokningar samt andra normalt förekommande administrativa uppgifter i verksamheten.
Kvalifikationer• relevant utbildning dock lägst examen från treårig gymnasieutbildning
• flerårig erfarenhet av liknande administrativt arbete, gärna från statlig sektor.
Du har goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, mycket goda kunskaper i Officepaketet och goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso.
Meriterande:
• kunskap om upphandlingsverktyg t ex TendSign
• erfarenhet av enkätutformning
• erfarenhet av och intresse för IT-system och IT-utveckling i samhället.
För att klara arbetet behöver du ha mycket god förmåga att organisera ditt arbete så att du på ett effektivt sätt kan hantera flera olika uppgifter parallellt. Genuin servicevilja och utvecklad samarbetsförmåga är avgörande för ett gott resultat. Du är också flexibel och är lugn och stabil i stressade situationer.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2015-04-30
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-14
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: 2.2.2-1232-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHans Sundström, Enhetschef
Facklig kontaktMarianne Ericsson, ST 08-700 09 94
Karin Edstrand, SACO 08-700 08 48
FöretagKammarkollegiet, Statens inköpscentral
AdressKammarkollegiet, Statens inköpscentral
Birger Jarlsgatan 16
10315 Stockholm
Jobbnummer 1775941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.