Administratör, vik, Arbetsliv och Stöd
Kungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd i Kungälv Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi en kraftigt växande kommun i Göteborgsregionen. Här finns över 41 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med medborgarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Publiceringsdatum2013-05-15ArbetsuppgifterArbetsliv och stöd är en sektor med flera olika enheter inom socialtjänsten, Mottagning, Ekonomiskt bistånd, Barn- och ungdomsenhet, Missbruksenhet, Utförarenheter samt Funktionshinder.
Enheterna inom sektorn är placerade i olika områden i kommunen, vilket ibland kan medföra resor i tjänsten.
Administratörerna har sina huvudsakliga arbetsuppgifter förlagda på Bilgatan 20 i Rollsbo, där individ- och familjeomsorgens flesta enheter har sina kontor.
Administratörsgruppen består i dagsläget av 4-5 personer, som har lite olika ansvarsområden.
Förutom de administrativa arbetsuppgifter som förekommer så har gruppen även ansvar för bemanning av vår reception på Bilgatan, som vi delar med vår sektor för Samhällsbyggnad.
Vi söker nu en vikarie för en av våra administratörer som ska vara föräldraledig.
Arbetet består huvudsakligen av en del assistentuppgifter och en del ekonomirelaterade uppgifter:
• Kundfakturor
• Leverantörsfakturor
• Ansökningar av statliga bidrag
• Registrering av fakturabetalningar i socialtjänstens verksamhetssystem
• Arkivering av bl.a. personakter
• Reception
• Viss service i form av felanmälningar av vår kontorsutrustning
• Behjälplig med beställningar av kontorsmaterial
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av fakturahantering och övriga ovan nämnda administrativa arbetsuppgifter.
Du ska också ha en förståelse för bokföringens principer och du ska ha kunskap om företagsekonomi.
Du ska ha ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande.
Du ska ha god datavana och vana att arbeta med programmen i Office, då mycket av våra arbetsuppgifter hanteras digitalt.
Erfarenhet av verksamhetssystemen Agresso och Treserva är meriterande.
Du ska också ha erfarenhet av receptionsarbete och vana att möta personer i olika situationer.
Arbetet är stundtals stressigt och du ska därför ha förmåga att hantera stressade situationer och klara av att ha många bollar i luften. Körkort är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Vikariat Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2013-08-01 , upphör: 2014-08-31
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-02
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
KUNGÄLVS KOMMUN HAR UPPHANDLADE AVTAL.
Ange följande referens när du ansöker: A332010
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Ljungberg, Personal och Verksamhetsledare 0303-23 93 79, 0703-100 674
Facklig kontaktAgneta Bertilsson, Vision 0303-23 93 85
Ulf Liljeros, Vision 0303-23 93 92
FöretagKungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd
AdressKungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd
44281 Kungälv
Jobbnummer 1552615
Observera att sista ansökningsdag har passerat.