Administratör till Röda Korset

The Pace / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Pace i Stockholm, Solna, Botkyrka, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

Till Röda Korset söker vi en Administratör. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på heltid om sex månader med start omgående. Kontoret är beläget i centrala Stockholm, på Hornsgatan mitt på Södermalm.

Röda Korset

Röda Korset är världens främsta katastroforganisation. Vår vision är att ingen människa ska lämnas ensam i en katastrof. Vi finns på plats före, under och efter katastrofer och kriser, i såväl Sverige som i andra delar av världen för att förhindra och lindra mänskligt lidande, skydda liv och hälsa och säkerställa respek­ten för varje människas värdighet.

Röda Korsets styrka är att vi finns överallt, med närmare 33 000 engagerade volontärer runtom i landet och 17 miljoner volontärer över hela världen. Röda Korset har ett särskilt uppdrag i den internationella humanitära rätten, att hjälpa människor som drabbats av krig och konflikt. Tack vare vårt unika mandat, vår neutralitet och opartiskhet finns vi på plats i oroshärdar och krigszoner, dit ingen annan når.

I Sverige bedriver vi bland annat behandlingscenter för krigsskadade och torterade, vi har en vårdförmedling för papperslösa och andra migranter samt erbjuder rådgivning i enskilda flyktingärenden. Dessutom efterforskar vi anhöriga som kommit ifrån varandra vid en kris eller katastrof och bistår när de återförenas.

Ditt uppdrag

Du kommer att arbeta tillsammans med Administratören på den nationella avdelningen. Ni kommer arbeta med det nationella ledningsteamet om cirka 10 personer där du kommer rapportera till den operativa ledaren.



I din roll kommer du stötta teamets Administratör i hennes dagliga arbete för att bland annat arbeta ikapp en back logg som uppstått till följd av högt arbetstryck. Du kommer även ge stöd till enhetscheferna i ledningsteamet med exempelvis administration kring rekrytering och introduktion av ny personal samt i övrigt förekommande administrativa uppgifter. Exempel på andra arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

Boka mötesrum, samordna och förbereda inför möten
Administrera diarieföring och arkivering av avtal och dokument
Utveckla struktur, administrativa rutiner och processer
Delta på möten och föra protokoll på svenska samt följa upp ledningsteamets arbete
Handlägga enklare löpande ärenden samt övrig administration

Publiceringsdatum
2018-05-18

Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll sedan tidigare, gärna 3-5 års erfarenhet av rollen som Administratör, Assistent eller Koordinator. Vi anser det meriterande om du har en administrativ utbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Vidare är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska samt goda kunskaper i Officepaketet.



I din roll är du en god kommunikatör, med naturlig känsla för service, noggrannhet och god stilistisk förmåga. Du har förmågan att se helheten och utvecklingsmöjligheter och tar gärna egna initiativ. Din erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll har gjort dig till en person som är bekväm med att ta egna beslut samt att du klarar av att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. Då rollen till stor del innebär eget ansvar för utveckling av rutiner och processer anser vi det meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillfällig

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-06
Ange följande referens när du ansöker: thepace18668
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
The Pace

Adress
The Pace
Sveavägen 13
10422 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
4151922

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Pace

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Pace: